Ruch po nowej jezdni S6 Nowogard – Płoty, na razie z ograniczeniami
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-10-24
Zmiana organizacji ruchu nastąpiła na odcinku o długości około 5 km i umożliwi wybudowanie w miejscu obecnej DK6 jezdni nowej drogi S6. Na tym fragmencie budowanej S6 przebieg nowej drogi pokrywa się ze starą i po to, aby wykonać całość dwujezdniowej drogi ekspresowej trzeba przekładać ruch na wykonane już fragmenty nowego układu drogowego.
Na wspomnianym odcinku obowiązuje zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości do 60 km/h, a w rejonie wyjazdów z placu budowy i przejazdów z jednej jezdni na drugą do 40 km/h.
Drogowcy zapowiadają, ze w następnych tygodniach będą wprowadzane kolejne zmiany w organizacji ruchu związane z budową drogi S6.
Zmiana organizacji ruchu w związku z budową drogi ekspresowej S6. Mapa: GDDKIA
Droga ekspresowa S6 Nowogard – Płoty wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z droga ekspresowa). Planowany odcinek drogi biegnie początkowo wzdłuż istniejącej linii kolejowej, następnie omija miejscowość Żabowo, Żabówko, Wyszogóra i Lisowo. Dalej przechodzi w obwodnicę miasta Płoty, omija miejscowość od zachodu i północy. Po ominięciu miasta Płoty planowana droga przekracza rzekę Rega i w okolicach skrzyżowania drogi krajowej nr 6 z drogą powiatową nr 3121Z wchodzi w ślad drogi krajowej nr 6.
Budowa 20 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S6 Nowogard – Płoty zakończy się w przyszłym roku. Odcinek jest częścią większej inwestycji jaką jest budowa 120 km drogi ekspresowej S6 z Goleniowa do Koszalina. Odcinki będą oddawane do ruchu w 2019 roku. Opóźnienie jest na obwodnicy Koszalina i Sianowa. Część obwodnicy Koszalina i Sianowa będzie gotowa w przyszłym roku, a całość w 2020 roku.
Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.