Rusza planowanie obwodnicy Gryfina. Nowa DK31 poprowadzi do Szczecina
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-02-18
- Dzisiaj podpisaliśmy umowę na wykonanie Koncepcji Programowej wraz z badaniami geologicznymi dla obwodnicy Gryfina w ciągu DK31. Obwodnica od wschodu ominie Gryfino wyprowadzając z miasta ruch tranzytowy – poinformował szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy w przetargu wybrali ofertę firmy Pracownia Projektowa Dróg i Mostów DIM ze Szczecina za 1,14 mln zł , natomiast dla odcinka DK31 Radziszewo – Gryfino za najkorzystniejszą uznali ofertę firmy Trakt z Katowic za 2,38 mln zł.
Dla obwodnicy Gryfina zostanie opracowana koncepcja programowa, wraz z badaniami geologicznymi. Dokumentacja ta uszczegółowi rozwiązania projektowe w korytarzu określonym w decyzji środowiskowej z 2012 roku. Planowana obwodnica Gryfina, o długości około 6 km, we wszystkich wariantach zakłada przebieg po wschodniej stronie miasta. Początek obwodnicy zaproponowano w dwóch lokalizacjach. Pierwszą lokalizacją, jest rejon zakładu produkcyjnego „Komandor”, na istniejącym łuku poziomym drogi krajowej nr 31. Drugą lokalizacją jest odcinek drogi krajowej nr 31 na skrzyżowaniu z drogą dojazdową mającą służyć do obsługi planowanego dawniej kompleksu szpitalnego. Koniec obwodnicy dla każdego z wariantów przewidziano pomiędzy wiaduktem nad linią kolejową a mostem nad rzeką Tywa.
W ramach zadania powstanie droga klasy GP (główna przyśpieszona) o dwóch pasach ruchu, skrzyżowaniach w formie skrzyżowań skanalizowanych bądź rond na skrzyżowaniach z istniejącą drogą krajową nr 31, DW120 i DP1367Z.Na skrzyżowaniach z pozostałymi drogami wykonane zostaną wiadukty.
Inwestycje na DK31 w okolicach Szczecina: obwodnica Gryfina i Radziszewa. Mapa: GDDKIA
Dalszą częścią prac nad usprawnieniem komunikacji na DK31 w okolicach Szczecina jest zlecona rozbudowa drogi na odcinku węzeł Radziszewo A6/31 (z węzłem) - Gryfino. Zadanie obejmuje m.in. budowę nowo projektowanego odcinka drogi krajowej nr 31 w przekroju 1x2 o długości 9,6 km, przebudowę węzła Radziszewo (A6/DK31), przebudowę czterech wiaduktów, budowę oświetlenia. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na latach 2024 - 2026.