S19 na Podkarpaciu przyśpiesza: Lublin - Rzeszów w realizacji, a 85 km do Barwinka w opracowaniu
Droga ekspresowa S19 na Podkarpaciu: w realizacji jest cały, ponad 54 km odcinek z Rzeszowa w kierunku Lublina. Na ponad 85 m fragment trasy do Barwinka powstaje dokumentacja. Zdjęcia: GDDKIA

W ciągu ostatniego półrocza udało się podpisać umowy i przekazać wykonawcom do realizacji 6 odcinków drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Oznacza to, że już cały odcinek S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego do Sokołowa Małopolskiego o łącznej długości 54,2 km jest w realizacji systemem projektuj i buduj. Dla odcinków S19-ki na południu województwa trwają prace koncepcyjne.

Na Podkarpaciu trasa Via Carpatia tj. droga ekspresowa S19, będzie mieć długość 169 km. Realizacja trasy ma zapewnione finansowanie na całym przebiegu.

Zaawansowanie prac dla S19 na terenie woj. podkarpackiego:

  • 30,1 km - w użytkowaniu
  • 85,1 km – koncepcja programowa w opracowaniu
  • 54,2 km – w realizacji w trybie projektuj - buduj

 

Dla ponad 54 kilometrów przyszłej ekspresówki S19 na północy województwa tj. od Sokołowa Małopolskiego do granicy z województwem lubelskim aktualnie trwa etap projektowania a wykonawcy pracują nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosków o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Po uzyskaniu ZRID rozpoczną budowę.

 Umowy na realizację drogi ekspresowej S19 Rzeszów - granica z woj. lubelskim

Umowy na realizację drogi ekspresowej S19 Rzeszów - granica z woj. lubelskim. Zdjęcia: GDDKIA

 

Przed świętami, 21 grudnia br., Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt i budowę dla ostatniego odcinka drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu, od węzła Kamień do węzła Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 8 km). Odcinek zrealizuje firma Budimex S.A. za kwotę brutto 286 403 716,49 zł brutto w terminie 34 miesięcy. Podpisana umowa ozncza, że cały szlak Via Carpatia od Lublina do Sokołowa Małopolskiego o długości ponad 131 km jest w realizacji. Zakończenie wszystkich prac i udostępnienie kierowcom do ruchu drogi ekspresowej S19 pomiędzy Rzeszowem a Lublinem planowane jest w 2021 r.

 

W przygotowaniu jest ponad 85 kilometrów trasy S19 na południu województwa. Chodzi o odcinki na trasie Rzeszów – Babica – Barwinek. To najdłuższy i najbardziej kosztowny odcinek S19 przewidziany do realizacji. Koszty jego budowy szacowane są na 10 mld zł. Na całym odcinku S19 od Rzeszowa do granicy państwa w Barwinku trwają już prace koncepcyjne.

 

- Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowych dla 5 odcinków, nad którymi pracują obecnie wykonawcy, pozwolą na opracowanie Programów Funkcjonalno – Użytkowych, w oparciu o które zostaną wyłonieni przyszli wykonawcy drogi ekspresowej S19 w ciągu trasy Via Carpatia.

 

Via Carpatia połączy kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami. Szlak Via Carpatia przebiega obecnie przez 9 państw i liczy około 7700 km.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Seb
2019-04-25 10:32
do Yarro: Środki w UE trzeba najpierw wpłacić. Po drodze trochę utonie w urzędach. Później trzeba zapłacić za przygotowanie projektu, tak, żeby dostać finansowanie, powołać kilka instytucji, żeby miał kto rozpatrzyć wniosek i skontrolować, czy pieniądze zostały dobrze wykorzystane, a to, co zostanie z całej tej biurokracji dopiero można wykorzystać na jakieś projekty. "Jeśli coś się rusza, opodatkuj to, jesli ciągle działa, wprowadź regulacje, jeśli przestało działać, wyślij dotacje." Może lepiej ominąć całą ścieżkę urzedniczą?
Yarro
2019-01-07 13:08
do siema: A Ty pewnie nie jeździsz tymi drogami oznaczonymi tablicami "sfinansowane z UE...", nie korzystasz z obiektów sportowych oznaczonych tablicami "sfinansowane z UE..." i nie korzystasz z wypoczynku w miejscach oznaczonych tablicami "sfinansowane z UE..." Tym swoim postem pokazałeś, jak ograniczone masz myślenie... ale to przecież nie boli :-)
_siema_
2019-01-06 11:53
Oby ta twoja "kochana" socjalistyczna eu się rozpadła
grand
2018-12-28 14:30
Pozostałe 85 km S19: od Rzeszowa do Barwinka (PL/SK) - to najtrudniejszy górzysty odcinek Via Carpatii. Podany tu koszt 10 mld zł (w tym ok. połowa od tej ,,niekochanej" UE) na pewno nie będzie wystarczający; może być o połowę większy (powód-konieczna budowa długich tuneli, mostów i estakad itp. obiektów inżynierskich). Przewiduję zakończenie budowy ok. 2030r.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: