S2: Olbrzymie zainteresowanie budową Południowej Obwodnicy Warszawy
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-03-04
Południowa Obwodnica Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S2, odcinek w. Puławska - w. Lubelska, fot. GDDKiA
23 firmy i konsorcja są zainteresowane budową Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku Puławska-Lubelska w ciągu drogi ekspresowej S2. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2015-2019.
Zadanie zostało podzielone na 3 odcinki realizacyjne:
- Na odcinek A złożono 16 wniosków, na B – 15 wniosków a na C – 16 wniosków. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brane będzie pod uwagę jako kryterium oceny nie tylko cena, ale również okres gwarancji - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach realizacji Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:
Warto przypomnieć, że jesienią ubiegłego roku oddane do ruchu zostało 20 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy w ciagu drogi ekspresowej S2 od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z połączeniem z węzłem Marynarska. Inwestycja kosztowała ok. 4 mld zł (wraz z dokumentacją, wykupem gruntów, budową i nadzorem nad realizacją prac).
- odcinek A, długości ok. 4,6 km S2 od w. Puławska do w. Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem
- odcinek B, długości ok. 6,45 km S2 od w. Przyczółkowa do w. Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę
- odcinek C, długości ok. 7,45 km S2 od w. Wał Miedzeszyński do w. Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
- Na odcinek A złożono 16 wniosków, na B – 15 wniosków a na C – 16 wniosków. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał techniczny, kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty brane będzie pod uwagę jako kryterium oceny nie tylko cena, ale również okres gwarancji - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach realizacji Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:
- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu
- tunelu pod Ursynowem - mostu przez Wisłę
- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym
- węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.
- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Warto przypomnieć, że jesienią ubiegłego roku oddane do ruchu zostało 20 kilometrów Południowej Obwodnicy Warszawy w ciagu drogi ekspresowej S2 od węzła Konotopa do węzła Puławska wraz z połączeniem z węzłem Marynarska. Inwestycja kosztowała ok. 4 mld zł (wraz z dokumentacją, wykupem gruntów, budową i nadzorem nad realizacją prac).