S52 Beskidzka Droga Integracyjna. Nie ma chętnych do badań geologicznych
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-06-04
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do ogłoszenia kolejnego przetargu na przeprowadzenie badań geologicznych na terenie przyszłej drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała - Głogoczów. Pierwsze postępowanie zostało unieważnione ze względu na niewielkie zainteresowanie i wysokie ceny. Przetarg był podzielony na sześć części, dwie oferty złożono tylko w jednej, dotyczącej odcinka między Jaroszowicami a Kalwarią Zebrzydowską. Najtańsza z nich przekraczała zaplanowany przez nas budżet o prawie 70 proc. Pisaliśmy o tym więcej:
Dłużej poczekamy na S52 Bielsko-Biała – Głogoczów
- Rozmawiamy z przedstawicielami branży geologicznej o założeniach następnego postępowania przetargowego na przeprowadzenie badań geologicznych na terenie tej inwestycji. Planujemy wykonanie ponad 6,6 tysiąca odwiertów i prawie 2,4 tysiąca sondowań. Celem badań jest poznanie budowy geologicznej terenu, pobranie próbek z określonej głębokości, szczegółowe określenie warunków podłoża i zbadanie warunków nośności. Celem sondowań jest zbadanie, jaki opór stawia grunt i jaką ma nośność – wyjasnia GDDKIA.
Beskidzka Droga Integracyjna, bo tak nazywana jest trasa S52 Bielsko-Biała – Głogoczów powstanie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Po wykonaniu badań geologicznych kolejnym etapem będzie przygotowanie założeń przetargu na zaprojektowanie i budowę tej trasy.
Droga S52 połączy Bielsko-Białą i miasta leżące wzdłuż DK52 - Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską - z DK7 w Głogoczowie. Trasa o długości 61 kilometrów zostanie poprowadzona nowym śladem. Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W jej ciągu powstanie 12 węzłów - Kozy, Kęty, Bulowice, Andrychów, Inwałd, Chocznia, Wadowice, Jaroszowice, Kalwaria Północ, Kalwaria Wschód, Sułkowice i Skawina.
Mapa drogi ekspresowej S52 Bielsko-Biała - Głogoczów:
Mapa: GDDKIA
Trasa planowanej S52 Beskidzkiej Drogi Integracyjnej została podzielona na sześć części:
- I węzeł Bielsko-Biała Hałcnów (bez węzła) – węzeł Kęty 11,15 km
- II węzeł Kęty (bez węzła) – węzeł Bulowice 5,69 km
- III węzeł Bulowice (bez węzła) – węzeł Chocznia 12,96 km
- IV węzeł Chocznia (bez węzła) – węzeł Jaroszowice 4,44 km
- V węzeł Jaroszowice (bez węzła) – węzeł Kalwaria Wschód 15,56 km
- VI węzeł Kalwaria Wschód (bez węzła) – węzeł Głogoczów 11,61 km
Droga ekspresowa S52 ma obecnie dwa funkcjonujące odcinki, od Cieszyna do Bielska-Białej i od węzła Balice I do węzła Modlniczka. Budowana obecnie Północna Obwodnica Krakowa będzie w przyszłości częścią S52.
Zdjęcia: GDDKIA