S61: Odchudzona obwodnica Suwałk
-
conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-10-10
Koncepcja programowa budowy obwodnicy Suwałk, jako fragmentu drogi ekspresowej S61 - została przyjęta przez Komisję Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych w Warszawie. Drogowcy muszą jednak wprowadzić pewne zmiany...
- Wrześniowa uchwała KOPI nakłada jednak na projektantów obowiązek wprowadzenia kilku zmian w dokumentacji, co spowoduje przesunięcie na przełom I/II kwartału 2014 roku możliwości złożenia wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Najważniejszą i zarazem najbardziej czasochłonną zmianą jest rezygnacja z rezerwy terenu pod trzeci pas ruchu dla każdej z jezdni. Zmiana docelowego przekroju z 2x3 na 2x2 ma przynieść oszczędności w zakresie kosztów inwestycji (mniejsze wykupy terenu, mniejsze obiekty inżynierskie). Wymaga to jednak wprowadzenia odpowiednich poprawek do projektu planowanej obwodnicy - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Obwodnica Suwałk w ciągu drogi ekspresowej S61 ma mieć 12,4 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pas awaryjny (w sumie szerokość 9,5 m), pas rozdzielający 5 metrów (bez wspomnianej rezerwy terenu). Będzie przystosowana do najcięższego ruchu KR6, dopuszczalny nacisk– 11,5 kN / oś. Planowany termin realizacji inwestycji 2015-2017.