S7 coraz bliżej Warszawy. Ostatni z przetargów na S7 Płońsk – Czosnów ogłoszony
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-08-20
Od początku sierpnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłasza przetargi na realizację ekspresowej trasy S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem. Jako pierwszy ruszył przetarg na zaprojektowanie i budowę blisko 13-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Siedlin (pod Płońskiem) i Załuski. Drugi w kolejności był odcinek Załuski - Modlin o długości 12 km, a po nim wspomniany odc. Modlin – Czosnów.
Mapa drogi ekspresowej S7 Modlin - Czosnów. Mapa: GDDKIA
Zadaniem wykonawcy odcinka Modlin – Czosnów będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 9,7 km drogi ekspresowej S7 o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Rozbudowane zostaną dwa istniejące węzły drogowe: Modlin i Błonie. Konstrukcja mostu na Wiśle w Zakroczymiu zostanie uzupełniona o chodnik (w kierunku Gdańska) i ścieżkę rowerową (w kierunku Warszawy). Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Co ciekawe, we wszystkich przetargach na S7 Płońsk – Czosnów potencjalni wykonawcy mają możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną.. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę.
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem. Zdjęcia: GDDKIA
Trzeba zaznaczyć, że prace przy budowie drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów będą prowadzone pod ruchem i głównym założeniem jest zminimalizowanie utrudnień dla kierowców. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu.