S7 dłuższa o kolejne 4 km. Cała trasa Chęciny – Jędrzejów dwujezdniowa
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-12-21
Kierowcy długo zmagali się z utrudnieniami związanymi z przeciągającą się budową drogi ekspresowej S7 Chęciny – Jędrzejów. W ostatnim czasie jeździli fragmentami jednej jezdni, a ruch spowolniony był przełożeniami z jednej jezdni na drugą. Od dzisiaj jeździmy całym odcinkiem…
- Po udostępnieniu dwóch jezdni budowanej trasy S7 poprawi się bezpieczeństwo i płynność ruchu tranzytowego między Warszawą a Krakowem, a przede wszystkim bezpieczeństwo pieszych. Dzięki skierowaniu komunikacji zbiorowej na drogi dojazdowe i usytuowaniu tam przystanków, piesi nie będą już przechodzić przez ciąg główny dwujezdniowej trasy. Ruch lokalny odbywał się będzie poprzez wybudowany węzeł Mnichów, nowy wiadukt w miejscowości Podchojny oraz istniejący węzeł Jędrzejów Północ – informują przedstawiciele kieleckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
W tym roku do użytkowania oddane zostały trzy odcinki budowanej drogi ekspresowej S7 Chęciny – Jędrzejów o łącznej długości około 17 km między Chęcinami a Mnichowem. Cała inwestycja polegała na budowie ponad 21 km trasy. Od tygodnia kierowcy korzystają z odcinka między węzłem Brzegi a węzłem Mnichów. Po udostępnieniu obu jezdni ostatniego fragmentu budowanej S7 między Mnichowem a Jędrzejowem, cały 21-kilometrowy odcinek od Chęcin do Jędrzejowa jest dwujezdniowy i przejezdny.
Udostępnienie do ruchu jezdni S7-ki nie oznacza jednak końca inwestycji. Na ciągu głównym obowiązywać będą ograniczenia prędkości z uwagi na kontynuację robót wykończeniowych.