S7 Elbląg - Pasłęk
- conadrogach.pl
- GDDKIA
- 2015-08-02

Droga zaczyna swój bieg w Elblągu, na węźle Elbląg Południe, gdzie zaplanowano zjazd na drogę krajową nr 22. Dwujezdniowa ekspresówka, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku omija miasto od południa, do węzła Elbląg Wschód. Tu startuje droga ekspresowa S22 w kierunku granicy z Rosją. Ten fragment planowanej obwodnicy Elbląga ma długość 4,2 km i był realizowany w latach 2005 - 2007 w ramach przebudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Jazowa – Elbląg. Kolejny fragment obwodnicy Elbląga, do węzła Elbląg Północ, zostanie wybudowany wraz z odcinkiem drogi S7 Koszwały – Nowy Dwór Gdański – Elbląg (Kazimierzowo).
Mapa drogi ekspresowej S7 Elbląg - Pasłęk:
Od Elbląga droga S7 odbija na południowy wschód w kierunku Pasłęka. Odcinek ten ma długość niespełna 14 km i był realizowany w latach 2008 – 2011. Tu także powstała dwujezdniowa droga z dwoma pasami i pasem awaryjnym w każdym kierunku. Kontrakt obejmował rozbudowę węzła Raczki (dzisiaj Elbląg Wschód) oraz budowę dwóch nowych węzłów: Bogaczewo - ze zjazdem na drogi lokalne i Pasłęk Północ - ze zjazdem na drogę wojewódzką nr 513.
W ramach inwestycji wybudowano 3 wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi, 6 wiaduktów drogowych na drogą S7, 2 przejazdy gospodarcze pod drogą S7, 3 mosty w ciągu drogi S7, 2 mosty w ciągu dróg bocznych, 123 przepusty pod drogą S7 i drogami bocznymi i przejścia dla zwierząt.
Odcinek Elbląg – Pasłęk został oddany do ruchu w lipcu 2011 roku.
Budowa drogi ekspresowej S7 Elbląg - Pasłęk. Zdjęcie: GDDKiA.