1. Strona główna
  2. Informacje
  3. S7 Warszawa – Gdańsk: Odcinki w budowie, przetargach i przygotowaniu

S7 Warszawa – Gdańsk: Odcinki w budowie, przetargach i przygotowaniu

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-01-27
S7 Warszawa – Gdańsk: Odcinki w budowie, przetargach i przygotowaniu
W fazę budowy wkraczają kolejne odcinki S7 pomiędzy Napierkami a Płońskiem. Zdjęcia: GDDKIA
Kierowcy jadący z Trójmiasta w kierunku Warszawy mają już do dyspozycji 200 km drogi ekspresowej S7 od węzła Gdańsk Południe do węzła Napierki na granicy z województwem mazowieckim. Dalej, przez ok. 70 km, będą już podróżować wzdłuż placu budowy. Poza tym w przetargu są odcinki przyszłej S7-ki od Czosnowa do Płońska, a projektanci pracują nad koncepcją programową wyjazdu na północ z Warszawy.

W budowie 

Roboty trwają już na trasie pomiędzy Płońskiem a Mławą. Wraz z wiosną rozpoczną się również prace na odcinku trasy S7 pomiędzy Mławą i Napierkami. Obecnie trwa jeszcze postępowanie administracyjne związane z wydaniem decyzji ZRID. Według informacji napływających z Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego procedura powinna zakończyć się w lutym.

Od października 2019 r. decyzję ZRID ma odcinek Mława - Strzegowo, a od końca sierpnia 2019 r. dwa kolejne odcinki: Strzegowo - Pieńki oraz Pieńki - Płońsk. Obecnie wykonawcy prowadzą prace ziemne i przy obiektach inżynierskich.

35 km trasy S7 Płońsk – Czosnów czeka na wykonawców

W drugiej połowie listopada 2019 r. poznaliśmy oferty firm zainteresowanych realizacją kolejnych trzech odcinków drogi S7 od końca obwodnicy Płońska do Czosnowa. To około 35 km trasy, która powstanie w miejscu obecnej DK7. Zadaniem wykonawców będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu. Rozbudowane zostaną istniejące węzły drogowe, most na Wiśle w Zakroczymiu zyska również chodnik i ścieżkę rowerową. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

- Dla zwiększenia konkurencyjności daliśmy potencjalnym wykonawcom możliwość wyboru rodzaju nawierzchni, czyli sami mogą zdecydować czy trasę główną zbudują betonową czy bitumiczną. Umowy na realizację w trybie „Projektuj i buduj” planujemy zawrzeć wiosną br., a kierowcy w 2024 roku będą mogli pojechać już drogą ekspresową – informują drogowcy.

Dla tych trzech przetargów realizacja będzie prowadzona pod ruchem. W tym celu wykonawcy w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w dostosowaniu do natężeń ruchu.

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Gdańsk

Mapa drogi ekspresowej S7 Warszawa - Gdańsk, zaawansowanie prac na odcinkach Napierki - Warszawa. Mapa: GDDKIA

 

Wlot S7 do Warszawy w przygotowaniu

Projektanci pracują nad koncepcją programową dwóch odcinków, które połączą drogę ekspresową S7 z Trasą Armii Krajowej w Warszawie. Odcinek od Czosnowa do Kiełpina będzie prowadził po śladzie obecnej DK7, natomiast od Kiełpina do Warszawy po nowym przebiegu przechodząc m.in. przez Bemowo.

Odbiór dokumentacji dla tego właśnie odcinka planowany jest na jesień tego roku. Przed ogłoszeniem przetargu na wyłonienie wykonawcy potrzebne będzie jeszcze zapewnienie finansowania. Przypomnijmy, że obecnie odcinek S7 Czosnów - Warszawa znajduje się poza limitem obecnego Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014 - 2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7