1. Strona główna
  2. Informacje
  3. S7 wylot z Warszawy w kierunku Krakowa w statusie drogi ekspresowej

S7 wylot z Warszawy w kierunku Krakowa w statusie drogi ekspresowej

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-03-25
S7 wylot z Warszawy w kierunku Krakowa w statusie drogi ekspresowej
Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa – Grójec na całej długości z max. 120 km/h. Zdjęcia: GDDKIA
Odcinek drogi ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn Północ zyskał status drogi ekspresowej. Tym samym drogą ekspresową S7, wylotem z Warszawy w kierunku Krakowa, jeździmy już z dopuszczalną prędkością 120 km/h. Kiedy cała trasa S7 Warszawa - Kraków?

S7 Lesznowola - Tarczyn z pozwoleniem na użytkowanie

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych dostała pozwolenie na użytkowanie podwarszawskiego odcinka drogi S7 Lesznowola – Tarczyn Północ. Dla kierowców samochodów osobowych, motocykli i pojazdów ciężarowych o masie całkowitej do 3,5 t, oznacza to możliwość jazdy z prędkością do 120 km/h. To jednak nie koniec prac, nadal prowadzone są roboty na Miejscach Obsługi Podróznych (MOP) a w kwietniu ruszy remont 17 km dotychczasowego przebiegu DK7 od Sękocina Starego do Rembertowa.

- Do końca marca wykonawca powinien zakończyć prace na terenach Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo, zlokalizowanych po obu stronach S7, pomiędzy węzłami Antoninów i Złotokłos. Po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie udostępnimy je podróżnym. Natomiast w kwietniu rozpocznie się ostatni etap prac związanych z realizacją kontraktu, remont 17 km dotychczasowego przebiegu DK7 od Sękocina Starego do Rembertowa. Potrwają one do końca III kwartału br. – zaznacza Tarnowska Małgorzata z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Od ubiegłorocznego weekendu majowego kierowcy korzystali z ciągu głównego S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn na zasadzie przejezdności, w pełnym przekroju dwóch pasów ruchu na odcinku ponad 17-kilometrów trasy. Oddanie odcinka pozwoliło uciąglić funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca.

Te drogi powstaną na Mazowszu – lista planowanych inwestycji na drogach krajowych

Droga ekspresowa S7 Warszawa - Grójec

Droga ekspresowa S7 Warszawa - Grójec

Zdjęcia: GDDKIA

S7 Warszawa - Grójec

Przypominamy, że budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:

  • S7 Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
  • S7 Lesznowola – Tarczyn Północ, o długości 14,8 km, udostępniona do ruchu 28 kwietnia 2023 r.
  • S7 Tarczyn Północ – początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.

S7 Lesznowola - Tarczyn Północ z pozwoleniem na użytkowanie

S7 Lesznowola - Tarczyn Północ

Zdjęcia: GDDKIA

Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają węzły: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.

Kiedy S7 Warszawa - Kraków?

Droga ekspresowa S7 z Warszawy w kierunku Krakowa rozpoczyna się na węźle Warszawa Lotnisko, a dwujezdniową drogą dojedziemy do położnego blisko 240 km dalej węzła Miechów. W tym roku ekspresowa S7 wydłuży się na południe o kolejne kilometry. Po udostępnieniu odcinka Miechów – Szczepanowice zyska połączenie z funkcjonującym odcinkiem Szczepanowice – Widoma. Pisaliśmy o tym wcześniej:

GDDKIA planuje na sierpień otwarcie S7 Miechów – Szczepanowice

Z kolei w listopadzie drogowcy planują otwarcie fragmentu S7 do węzła Mistrzejowice i tymczasowego połączenia z Północną Obwodnicą Krakowa S52. 

 

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Jak dojadę - Lesznowola Jak dojadę - Tarczyn