S8: Coraz bliżej budowy obwodnicy Marek
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-12-28
Ruszył przetarg na „Projekt i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła "Marki" (bez węzła) do węzła "Radzymin Płd." Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta.
Inwestycja, będąca częścią warszawskiego ringu, została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: pierwszy - od węzła „Marki” (bez węzła) do węzła „Kobyłka” o długości 8,1 km i drugi odcinek od węzła „Kobyłka” (bez węzła) do węzła „Radzymin” – o długości 7,2 km.
Umowy z wykonawcami mają zostać podpisane w II kwartale 2014 r. Zakończenie realizacji inwestycji w zakresie odcinka pierwszego planowane jest na grudzień 2016 natomiast dla odcinka drugiego – na kwiecień 2017 roku, gdzie cztery ostatnie miesiące ma potrwać remont starego przebiegu drogi nr 8.
Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. Decyzję zatwierdzającą projekt budowalny zezwalającą na realizacje inwestycji (ZRID) 23 grudnia podpisał wojewoda mazowiecki. Zezwolenie dotyczy 2,2 km odcinka od węzła „Marki” do Węzła „Drewnica”. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.
Obwodnica Marek w ciagu drogi ekspresowej S8 jest częścią Obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość 80 km. Do tej pory powstało już ok. 40 proc. docelowego ringu czyli 37,1 km. W budowie jest kolejne 4,6 km. Na wybór wykonawców następnych ok. 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska – Lubelska) ogłoszone zostały postepowania przetargowe.
Na ostatni odcinek obwodnicy – 22,4 km fragment drogi S17, będącym Wschodnią Obwodnica Warszawy przygotowywana jest dokumentacja.
Umowy z wykonawcami mają zostać podpisane w II kwartale 2014 r. Zakończenie realizacji inwestycji w zakresie odcinka pierwszego planowane jest na grudzień 2016 natomiast dla odcinka drugiego – na kwiecień 2017 roku, gdzie cztery ostatnie miesiące ma potrwać remont starego przebiegu drogi nr 8.
Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. Decyzję zatwierdzającą projekt budowalny zezwalającą na realizacje inwestycji (ZRID) 23 grudnia podpisał wojewoda mazowiecki. Zezwolenie dotyczy 2,2 km odcinka od węzła „Marki” do Węzła „Drewnica”. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.
Obwodnica Marek w ciagu drogi ekspresowej S8 jest częścią Obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość 80 km. Do tej pory powstało już ok. 40 proc. docelowego ringu czyli 37,1 km. W budowie jest kolejne 4,6 km. Na wybór wykonawców następnych ok. 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska – Lubelska) ogłoszone zostały postepowania przetargowe.
Na ostatni odcinek obwodnicy – 22,4 km fragment drogi S17, będącym Wschodnią Obwodnica Warszawy przygotowywana jest dokumentacja.