S8: Czeski Metrostav wchodzi na most Grota w Warszawie
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2013-06-12
Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołanie Mota Engil co oznacza, że umowa na modernizację trasy zostanie podpisana w czerwcu. Most Grota w ciągu warszawskiej drogi ekspresowej S8 wyremontuje czeski Metrostav. Czesi chcą zbudować most za ponad 796 mln zł, czyli o około 200 mln więcej niż zaproponowało wykluczone konsorcjum. Zgodnie z umową most ma powstać w ciągu 27 miesięcy od zawarcia kontraktu, czyli do końca 2015 roku.
- Metrostav zaoferował wykonanie zadania za 796,3 mln zł i na jego realizację będzie miał 27 miesięcy od daty podpisania umowy (wraz z okresami zimowymi) w tym 120 dni na optymalizacje projektu - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
W ramach kontraktu „Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska” prawie pięciokilometrowy odcinek zostanie dostosowany do parametrów drogi ekspresowej. Ponadto przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, drogi zbiorczo- rozprowadzające, infrastruktura techniczna, wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Ponadto przewiduje się poszerzenie mostu im. Grota Roweckiego, gdzie w docelowym układzie będzie posiadał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i dwa razy po trzy pasy dla ruchu lokalnego.
W ramach kontraktu „Kontynuacja projektowania i przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek Powązkowska - Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: odc. węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska” prawie pięciokilometrowy odcinek zostanie dostosowany do parametrów drogi ekspresowej. Ponadto przebudowane zostaną węzły: Powązkowska, Wisłostrada i Modlińska, drogi zbiorczo- rozprowadzające, infrastruktura techniczna, wybudowane zostaną chodniki, ciągi pieszo-rowerowe oraz ekrany akustyczne. Ponadto przewiduje się poszerzenie mostu im. Grota Roweckiego, gdzie w docelowym układzie będzie posiadał dwa razy po dwa pasy dla ruchu tranzytowego i dwa razy po trzy pasy dla ruchu lokalnego.