S8 Warszawa – Białystok dłuższa o 16-km odcinek Poręba – Ostrów Maz.
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-09-17
Udostępniony kierowcom odcinek S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej jest kolejnym (po fragmencie Ostrów Mazowiecka – granica województwa) - z mazowieckich odcinków S8, z którego kierowcy mogą korzystać - na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Wynika to z trwających prac wykończeniowych.
Budowa drogi ekspresowej S8 Warszawa - Białystok dobiega końca. Zdjęcia: GDDKIA
- Po udostępnieniu kierowcom drogi głównej można będzie też dokończyć prace przy moście budowanym w ciągu drogi serwisowej, po której dotychczas odbywał się cały ruch Warszawa - Białystok. Bez ograniczeń kierowcy pojadą najprawdopodobniej przed końcem bieżącego roku – wyjaśniają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Mapa drogi ekspresowej S8 Warszawa - Białystok z lokalizacją odcinka Poręba - Ostrów Maz. Mapa: GDDKIA
Ponad 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej realizuje konsorcjum firm PORR i UNIBEP. Umowę z wykonawcą podpisano 17 lutego 2016 r. Nowo oddana dwujezdniowa trasa, oprócz odcinka omijającego miejscowość Dybki, biegnie po starym śladzie DK8. W ciągu trasy budowano dwa węzły drogowe: Dybki i Nagoszewo, kładkę dla pieszych, 4 mosty, 3 wiadukty oraz 1 wiadukt nad drogą ekspresową i 16 przejść dla zwierząt (w tym 2 górne). To pierwszy i zarazem przedostatni fragment S8 o nawierzchni z betonu cementowego na trasie między Warszawą a Białymstokiem. Koszt realizacji odcinka wynosi około 405 mln zł.
W budowie jest jeszcze fragment od obwodnicy Wyszkowa do węzła Poręba. Ten ma zostać udostępniony kierowcom w drugiej połowie października, co pozwoli na domknięcie połączenia S8 Warszawa – Białystok i połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.