1. Strona główna
  2. Informacje
  3. S8 Warszawa – Białystok dłuższa o 16-km odcinek Poręba – Ostrów Maz.

S8 Warszawa – Białystok dłuższa o 16-km odcinek Poręba – Ostrów Maz.

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-09-17
S8 Warszawa – Białystok dłuższa o 16-km odcinek Poręba – Ostrów Maz.
Możemy już korzystać z ponad 16-kilometrowego odcinka S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. To kolejny odcinek, który przybliża nas do ekspresówki Warszawa - Białystok. Zdjęcia: GDDKIA
Kierowcy mogą korzystać z ponad 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Oddany fragment łączy się z istniejącą obwodnicą Ostrowi Mazowieckiej i razem z nią stanowi już przeszło 110-kilometrową dwujezdniową drogę ekspresową S8 do Białegostoku. W drugiej połowie października ma być gotowy ostatni odcinek S8-ki na trasie Warszawa – Białystok: odcinek Wyszków - węzeł Poręba.

Udostępniony kierowcom odcinek S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej jest kolejnym (po fragmencie Ostrów Mazowiecka – granica województwa) - z mazowieckich odcinków S8, z którego kierowcy mogą korzystać - na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. Wynika to z trwających prac wykończeniowych.

Budowa drogi ekspresowej S8 Warszawa - Białystok dobiega końca

Budowa drogi ekspresowej S8 Warszawa - Białystok dobiega końca. Zdjęcia: GDDKIA

- Po udostępnieniu kierowcom drogi głównej można będzie też dokończyć prace przy moście budowanym w ciągu drogi serwisowej, po której dotychczas odbywał się cały ruch Warszawa - Białystok. Bez ograniczeń kierowcy pojadą najprawdopodobniej przed końcem bieżącego roku – wyjaśniają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Mapa drogi ekspresowej S8 Warszawa - Białystok z lokalizacją odcinka Poręba - Ostrów Maz.Mapa drogi ekspresowej S8 Warszawa - Białystok z lokalizacją odcinka Poręba - Ostrów Maz. Mapa: GDDKIA

 

Ponad 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8 od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej realizuje konsorcjum firm PORR i UNIBEP. Umowę z wykonawcą podpisano 17 lutego 2016 r. Nowo oddana dwujezdniowa trasa, oprócz odcinka omijającego miejscowość Dybki, biegnie po starym śladzie DK8. W ciągu trasy budowano dwa węzły drogowe: Dybki i Nagoszewo, kładkę dla pieszych, 4 mosty, 3 wiadukty oraz 1 wiadukt nad drogą ekspresową i 16 przejść dla zwierząt (w tym 2 górne). To pierwszy i zarazem przedostatni fragment S8 o nawierzchni z betonu cementowego na trasie między Warszawą a Białymstokiem. Koszt realizacji odcinka wynosi około 405 mln zł.

W budowie jest jeszcze fragment od obwodnicy Wyszkowa do węzła Poręba. Ten ma zostać udostępniony kierowcom w drugiej połowie października, co pozwoli na domknięcie połączenia S8 Warszawa – Białystok i połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S8