Startuje obwodnica Wielunia w ciągu przyszłej DK74
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-12-01
Obwodnicę wybuduje konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (dawne Heilit Woerner).
Trasa będzie miała klasę GP, czyli główna ruchu przyśpieszonego. W tym przypadku zastosowane zostanie rozwiązanie doskonale sprawdzające się w Skandynawii, czyli układ 2+1. Oznacza to, że jezdnia będzie miała 3 pasy ruchu po 3,5 metra szerokości każdy, dwa w jednym kierunki i jeden w przeciwnym (naprzemiennie). W ramach inwestycji zbudowane zostaną trzy węzły drogowe: „Biała”, „Raczyn” i „Jodłowiec”, które pozwolą na wygodne skomunikowanie obwodnicy z dogami niższych kategorii. W sąsiedztwie węzłów „Raczyn” i „Jodłowiec” pojawią się dodatkowo zatoczki autobusowe i chodniki pozwalające na bezpieczne poruszanie się pieszym. W ramach przedsięwzięcia zbudowanych będzie ponadto: 8 wiaduktów, 8 mostów i 2 przejazdy gospodarcze. Część wymienionych obiektów będzie pełniła także funkcję przepustów dla zwierząt. Po nowej trasie będzie się można poruszać z maksymalną dozwoloną prędkością 100 km/h.
Budowa obwodnicy Wielunia pochłonie prawie 178 mln złotych. Prace potrwają 19 miesięcy (bez okresów zimowego tj. 15 grudnia - 15 marca).