Strabag podsumowuje budowę drogi S3 Gorzów Wlkp. - Międzyrzecz
- conadrogach.pl
- info. prasowe
- 2014-05-16
Droga ekspresowa S3 Skwierzyna - Międzyrzecz, fot. Strabag
Strabag zakończył zasadnicze prace budowlane na 19-km odcinku drogi ekspresowej S3 ze Skwierzyny do Międzyrzecza wraz z położoną poza trasą szybkiego ruchu obwodnicą Skwierzyny. Przekazanie budowy inwestorowi odbyło się 15 maja.
Na realizację zadania STRABAG miał 25 miesięcy, wyłączając z tego okres zimowy. W tym czasie wykonawca, oprócz fragmentu nowoczesnej trasy szybkiego ruchu, wybudował 27 obiektów mostowych, a ze względu na charakterystykę terenu przez który przebiega trasa, aż 11 przejść dla zwierząt. W przebiegu trasy powstały liczne, dodatkowe drogi lokalne zapewniające dojazd do zabudowy oraz do terenów rolnych i leśnych. W ramach przedsięwzięcia wykonano również budowę obwodu utrzymania drogowego oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu, w tym naftociągów dalekosiężnych.
Podczas prac STRABAG wykonał ponad 2 mln m3 robót ziemnych, co stanowi równowartość 83 tys. wagonów kolejowych z piaskiem, zużytych do budowy nasypów. Przy pracach budowlanych wykorzystano także około 352 tys. ton masy bitumicznej, jaką w większości zapewniła przeniesiona specjalnie w rejon prac należąca do koncernu wytwórnia. Taki zabieg pozwolił znacząco przyspieszyć prace i ukończyć budowę w terminie - informuje Starbag.
Budowę drogi S3 ze Skwierzyny do Międzyrzecza spółka STRABAG rozpoczęła w lipcu 2011 r. na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Zielonej Górze. W tym samym czasie trwały także prace na sąsiadującym odcinku S3 od Gorzowa Wielkopolskiego do Skwierzyny. Połączenie obu i oddanie do użytku 15 maja br. pozwoliło na uzupełnienie brakującego fragmentu ekspresówki oraz płynny ruch pomiędzy miastami województwa lubuskiego. Teraz kierowcy mogą przejechać ekspresówką ze Szczecina aż do Sulechowa.
Budowa drogi ekspresowej S3 w liczbach:
Podczas prac STRABAG wykonał ponad 2 mln m3 robót ziemnych, co stanowi równowartość 83 tys. wagonów kolejowych z piaskiem, zużytych do budowy nasypów. Przy pracach budowlanych wykorzystano także około 352 tys. ton masy bitumicznej, jaką w większości zapewniła przeniesiona specjalnie w rejon prac należąca do koncernu wytwórnia. Taki zabieg pozwolił znacząco przyspieszyć prace i ukończyć budowę w terminie - informuje Starbag.
Budowę drogi S3 ze Skwierzyny do Międzyrzecza spółka STRABAG rozpoczęła w lipcu 2011 r. na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, oddział w Zielonej Górze. W tym samym czasie trwały także prace na sąsiadującym odcinku S3 od Gorzowa Wielkopolskiego do Skwierzyny. Połączenie obu i oddanie do użytku 15 maja br. pozwoliło na uzupełnienie brakującego fragmentu ekspresówki oraz płynny ruch pomiędzy miastami województwa lubuskiego. Teraz kierowcy mogą przejechać ekspresówką ze Szczecina aż do Sulechowa.
Budowa drogi ekspresowej S3 w liczbach:
- Wartość Kontraktu: 425 mln PLN
- Czas trwania kontraktu: 25 miesięcy
- Wykopy: 898 000 m3
- Nasypy: 2 080 806 m3
- Wymiany gruntów: 225 000 m3
- Podbudowa z kruszywa: 558 665 m2
- Masy bitumiczne: 352 000 t