Strabag wybuduje 24-km odcinek drogi S6 Ustronie - Koszalin
24 km odcinek drogi ekspresowej S6 Ustronie - Koszalin wybuduje konsorcjum Strabag. Zdjęcia: GDDKiA

Konsorcjum Strabag zajmie się zaprojektowaniem i budową odcinka drogi ekspresowej S6 z Ustronia Morskiego do Koszalina o długości 24,2 km. Realizacja inwestycji będzie kosztowała ponad 436,8 mln złotych. Budowa drogi zostanie ukończona w kwietniu 2019 roku.

W dniu 29 października br. konsorcjum STRABAG Sp. z o.o oraz STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o. o. podpisało umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S6 na odcinku Ustronie Morskie - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa. Wykonawca zadanie zrealizuje w ciągu 34 miesięcy, z wyłączeniem okresu zimowego (od 15 grudnia do 15 marca).

Po zawarciu dzisiejszej umowy łączna długość odcinków S6 w realizacji przekroczyła 100 kilometrów. W ostatnich tygodniach podpisano umowy na 4 odcinki S6 od Goleniowa do Kołobrzegu. Do podpisania pozostała jeszcze umowa na odcinek od węzła Kołobrzeg Zachód do węzła Ustronie Morskie, a rozstrzygnięcia wymaga przetarg na budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa.

Odcinek Ustroniem Morskie - Koszalin rozpoczyna się za węzłem Ustronie Morskie. Droga S6 biegnie na południe od istniejącej DK nr 11, w rejonie miejscowości Borkowice zbliża się do DK nr 11 (powstanie tam węzeł drogowy). Trasa prowadzi dalej w kierunku wschodnim, w rejonie miejscowości Dobre powstanie kolejny węzeł, który będzie umożliwiał dojazd do Mielna. Przed węzeł Bielice trasa łączy się z obwodnicą Koszalina i Sianowa. W ramach zadania przewidziana jest budowa Miejsca Obsługi Podróżnych kat. I (parkingi i toalety) Tymień i Obwodu Utrzymania Drogi przy węźle Dobre. Ponadto wykonawca opracuje dokumentację wykonawczą i branżową, a także uzyska niezbędne decyzje administracyjne, w tym decyzję na użytkowanie.

W efekcie powstanie dwujezdniowa droga S6, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni, z nawierzchnią asfaltową o powierzchni 1859 mln mkw., na którą użytych zostanie 337 tys. mg mieszanki mineralno-asfaltowej. W ramach prac wykonanych zostanie 1175 tys. metrów sześciennych wykopu i nasypu, a także ponad 405 tys. metrów sześciennych humusowania.

- Droga S6 będzie stanowiła główną arterię komunikacyjną w relacji wschód-zachód i będzie przebiegała równolegle do wybrzeża, na którym STRABAG prowadzi już szereg prac budowalnych. Rozwój sieci dróg na Kaszubach takich jak obwodnica Kościerzyny i Kartuz, rozwój portów w Gdyni i Gdańsku, gdzie STRABAG rozbudowuje nabrzeża i terminale kontenerowe, oraz cały szereg inwestycji hydrotechnicznych, to część ważnych inwestycji infrastrukturalnych w północnej Polsce - mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o. o.

Droga ekspresowa S6 łączy dwa największe miasta północnej Polski - Szczecin i Gdańsk. Stanowi ona część korytarza transportowego łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: