Strabag wybuduje odcinek S7 Nidzica - Napierki
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-02-05
Przebieg drogi ekspresowej S7 Nidzica - Napierki. Mat. GDDKiA
Ponad 22 km odcinek drogi S7 Nidzica - Napierki wybudują spółki z grupy STRABAG. Prace wyniosą prawie 0,5 mld zł. Wykonawcy chcą zrealizować swoje zadania w 20 miesięcy, oferują też 10 lat gwarancji (bez okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
Budowę drogi S7 Nidzica - Napierki podzielono na dwa odcinki: 9,1 km odcinek Nidzica Północ (z węzłem) - Nidzica Południe (z węzłem), który wybuduje za 229,4 mln zł STRABAG Sp. z o.o. oraz 13,6 km odcinek Nidzica Południe (bez węzła) - Napierki, który za kwotę 263,1 mln zł wybuduje STRABAG Infrastruktura Południe (dawniej Heilit+Woerner).
Inwestycja zakłada budowę drogi ekspresowej S7 od Nidzicy do granicy województw: mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego, z czterema węzłami Nidzica Północ, Nidzica Południe, Powierz, Napierki i drogami serwisowymi obsługującymi tereny przyległe bezpośrednio do S7.
Dwujezdniowa bezkolizyjna droga ekspresowa S7 budowana będzie równolegle do istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 – posiadającej liczne skrzyżowania oraz zjazdy do gospodarstw rolnych. - Projekt przewiduje budowę nawierzchni z wykorzystaniem mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności w warstwach podbudowy i wiążącej oraz zastosowanie asfaltów modyfikowanych - informuje Strabag. W ramach inwestycji powstanie dodatkowo 22,7 km dróg serwisowych. Projekt inwestycji na odcinku pierwszym przewiduje powstanie 4 wiaduktów drogowych nad drogą i 4 w ciągu dróg, w tym 1 wiaduktu nad linią kolejową PKP oraz 1 mostu i 1 przejazdu gospodarczego. Drugi odcinek będzie obejmował 6 wiaduktów nad drogą i 1 w jej ciągu, 1 przejście ekologiczne dla dużych zwierząt nad drogą ekspresowa i serwisową oraz 1 most. W całym przebiegu nowo budowanej drogi zaplanowanych jest także w ramach budowy urządzeń ochrony środowiska 28 betonowych i 28 stalowych przepustów oraz 102 przepustów polietylenowych. Wybudowanych zostanie ok. 87 tys. m barier ochronnych i blisko 48 tys. m ogrodzeń.
Budowana droga ekspresowa będzie stanowiła obwodnicę miejscowości Nidzica oraz Napierki. Trasa pobiegnie po ich zachodniej stronie.
Inwestycja zakłada budowę drogi ekspresowej S7 od Nidzicy do granicy województw: mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego, z czterema węzłami Nidzica Północ, Nidzica Południe, Powierz, Napierki i drogami serwisowymi obsługującymi tereny przyległe bezpośrednio do S7.
Dwujezdniowa bezkolizyjna droga ekspresowa S7 budowana będzie równolegle do istniejącej jednojezdniowej drogi krajowej nr 7 – posiadającej liczne skrzyżowania oraz zjazdy do gospodarstw rolnych. - Projekt przewiduje budowę nawierzchni z wykorzystaniem mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności w warstwach podbudowy i wiążącej oraz zastosowanie asfaltów modyfikowanych - informuje Strabag. W ramach inwestycji powstanie dodatkowo 22,7 km dróg serwisowych. Projekt inwestycji na odcinku pierwszym przewiduje powstanie 4 wiaduktów drogowych nad drogą i 4 w ciągu dróg, w tym 1 wiaduktu nad linią kolejową PKP oraz 1 mostu i 1 przejazdu gospodarczego. Drugi odcinek będzie obejmował 6 wiaduktów nad drogą i 1 w jej ciągu, 1 przejście ekologiczne dla dużych zwierząt nad drogą ekspresowa i serwisową oraz 1 most. W całym przebiegu nowo budowanej drogi zaplanowanych jest także w ramach budowy urządzeń ochrony środowiska 28 betonowych i 28 stalowych przepustów oraz 102 przepustów polietylenowych. Wybudowanych zostanie ok. 87 tys. m barier ochronnych i blisko 48 tys. m ogrodzeń.
Budowana droga ekspresowa będzie stanowiła obwodnicę miejscowości Nidzica oraz Napierki. Trasa pobiegnie po ich zachodniej stronie.