Świętokrzyskie: W 2017 r. przybyło 20 km ekspresowej S7, wyremontowano 66 km dróg
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2018-01-02
Drogą S7 ekspresowo od Jędrzejowa do Małopolski
We wrześniu 2017 oddana została do użytkowania droga ekspresowa S7 między Jędrzejowem a granicą województwa świętokrzyskiego i małopolskiego. Inwestycja kosztowała 428 mln złotych i była współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. Dzięki otwarciu nowego odcinka ponad 70 procent drogi nr 7 na terenie województwa świętokrzyskiego zyskało pełne parametry trasy ekspresowej.
W ramach inwestycji wybudowany został nowy dwujezdniowy odcinek drogi ekspresowej S7 o długości około 20 kilometrów z czterema węzłami w Jędrzejowie, Łączynie, Mierzawie i Wodzisławiu. Nowa droga ekspresowa z 4-kilometrową obwodnicą Wodzisławia powstała na przeważającym odcinku w śladzie dawnej jednojezdniowej trasy nr 7. W ramach inwestycji wybudowano ponad trzydzieści obiektów inżynierskich typu mosty, wiadukty, przejścia dla pieszych i przejścia dla zwierząt oraz drogi dojazdowe zapewniające komunikację lokalną. Zapewniono również tereny pod miejsca obsługi podróżnych w miejscowościach Potok Mały i Ludwinów. Dzięki nowej drodze ekspresowej S7 na odcinku od Jędrzejowa do granicy województwa świętokrzyskiego skrócił się czas podróżowania między Warszawą, a Krakowem. Dwujezdniowa droga ekspresowa z bezkolizyjnymi rozwiązaniami komunikacyjnymi typu węzły i wiadukty poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego i zwiększa komfort jazdy.
Nowa droga ekspresowa S7 Jędrzejów - granica województw. Zdjęcia: GDDKIA
Likwidacja Miejsc Niebezpiecznych
Rok 2017 upłynął także pod znakiem realizacji zadań dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w ramach trzyletniego etapu Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych rozpoczętego w roku 2016. W br. na terenie kieleckiego Oddziału GDDKiA ukończonych zostało 10 zadań polegających na budowie chodników, przebudowie skrzyżowań i budowie sygnalizacji świetlnej. Na tegoroczne działania w ramach PLMN Oddział GDDKiA w Kielcach przeznaczył prawie 18 mln złotych. Kolejne zdania rozpoczęte w roku bieżącym zakończą się w roku 2018. W sumie w ramach PLMN na terenie województwa świętokrzyskiego zrealizowanych zostanie 26 zadań za kwotę około 55 mln złotych.
Dla bezpieczeństwa – nowe chodniki i sygnalizacja na drogach krajowych w woj. świętokrzyskim. Zdjęcia: GDDKIA
Świętokrzyskie drogi krajowe z nową nawierzchnią
Aż 66 km świętokrzyskich dróg krajowych zyskało nową nawierzchnię w 2017 roku. Remonty, odnowy, nakładki i przebudowy dróg kosztowały w sumie 77 mln złotych. Całkowicie przebudowany został odcinek Złota – Szewce. Poza wymianą warstw nawierzchni, wykonano również prace w obrębie podbudowy drogi, kanalizacji, odwodnienia. W ramach trwającej dwa lata inwestycji wykonane zostały nowe chodniki, korekty skrzyżowań, zjazdy, zatoki autobusowe, oznakowanie pionowe i poziome. Koszt tej inwestycji to około 12 mln złotych.
W 2017 roku wyremontowano 66 km dróg krajowych w woj. świętokrzyskim. Zdjęcia: GDDKIA
Remonty, przebudowy, nakładki, odnowy dróg – zadania zakończone w 2017 roku
- DK 79 Złota – Szewce, długość 7,5 km
- DK 79 Wełnin – Grotniki Duże, długość 6,3 km
- DK 79 Rogów – Wyszogród, długość 1 km
- DK 79 Wyszogród – Urzuty, długość 0,5 km
- DK 9 Młynek – Rudnik, długość 5,4 km
- DK 9 Kurów, Goźlice, Zakrzów, długość 1,5 km
- DK 77 Lipnik – Milczany, długość 13,7 km
- DK 42 Kuczów – Styków, długość 2,8 km
- DK 79 Czekarzewice, długość 1 km
- DK 74 Piórków – Jałowęsy, długość 13,3 km
- DK 74 Jałowęsy – Opatów, długość 6,8 km
- DK 74 Kostomłoty, długość 0,8 km
- DK 74 Mniów, długość 1,1 km
- DK77 Sandomierz, skrzyżowanie ulic Lwowskiej i Trześniowskiej, długość 0,25 km
- DK 73 Morawica – Wola Morawicka, długość 1 km
- DK 9 Lipnik – Pęchów długość 1 km
- DK 78 Damiany – Chlewice, długość 1 km
Wyremontowane mosty
W minionym roku zostały wyremontowane dwa obiekty mostowe na drogach krajowych regionu świętokrzyskiego. Kompleksowy remont przeszedł most w Morawicy w ciągu drogi krajowej nr 73, a także most w Jacentowie w ciągu drogi krajowej nr 74. Łączny koszt robót to około 1,6 mln złotych. Zadania realizowane były w systemie zaprojektuj i buduj, a to znaczy, że wyłonieni w ogłoszonych w pierwszym półroczu 2017 z przetargach wykonawcy mieli najpierw wykonać dokumentację niezbędną do prowadzenia robót, a następnie wyremontować obiekt. Prace obejmowały m.in. wymianę nawierzchni, izolacji, niezbędne naprawy w obrębie konstrukcji mostowej, remont chodników, wykonanie nowego oznakowania i elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego.