Udrożnią drogi w Rzeszowie
- conadrogach.pl
- MRR
- 2013-02-19
Dwa nowe ronda powstaną w okolicach Al. Wyzwolenia i ul. Warszawskiej (droga krajowa nr 9) w Rzeszowie. W planach jest
też poszerzenie ulic i buspasy. Cel: udrożnić miejsce, w którym wylotówka krzyżuje się z ruchem miejskim. To część usprawnień dla komunikacji publicznej, wprowadzanych dzięki dofinansowaniu z Programu Rozwój Polski Wschodniej.
też poszerzenie ulic i buspasy. Cel: udrożnić miejsce, w którym wylotówka krzyżuje się z ruchem miejskim. To część usprawnień dla komunikacji publicznej, wprowadzanych dzięki dofinansowaniu z Programu Rozwój Polski Wschodniej.
7 lutego 2013 roku miasto podpisało umowę z Inżynierią Rzeszów, wykonawcą rozbudowy węzła drogowego Al. Wyzwolenia – ul. Warszawska. Al. Wyzwolenia zostanie zmodernizowana na długości ponad kilometra. Drogowcy przykryją potok Przyrwa, który biegnie równolegle do jezdni, i w ten sposób poszerzą ulicę. Odnowione zostanie także pół kilometra ul. Warszawskiej (DK 9).
Rozbudowywany węzeł to dziś miejsce, gdzie ruch krajowy miesza się z miejskim. Zmiany sprawią, że przejazd autobusem miejskim przez Al. Wyzwolenia i ul. Warszawską będzie łatwiejszy.
Rozbudowa węzła w północnej części miasta to jeden z etapów "Budowy systemu integrującego transport publiczny Miasta Rzeszowa i okolic". Gdy na początku 2015 r. projekt się zakończy, po Rzeszowie będzie można jeździć 80 nowymi autobusami miejskimi. Ich ruch usprawnią buspasy i inteligentny system transportowy. Pasażerowie będą też korzystać z przebudowanych dróg z odnowionymi zatokami przystankowymi.
Inwestycja kosztuje 415 mln zł. 311 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z Programu Rozwój Polski Wschodniej.
Rozbudowywany węzeł to dziś miejsce, gdzie ruch krajowy miesza się z miejskim. Zmiany sprawią, że przejazd autobusem miejskim przez Al. Wyzwolenia i ul. Warszawską będzie łatwiejszy.
Rozbudowa węzła w północnej części miasta to jeden z etapów "Budowy systemu integrującego transport publiczny Miasta Rzeszowa i okolic". Gdy na początku 2015 r. projekt się zakończy, po Rzeszowie będzie można jeździć 80 nowymi autobusami miejskimi. Ich ruch usprawnią buspasy i inteligentny system transportowy. Pasażerowie będą też korzystać z przebudowanych dróg z odnowionymi zatokami przystankowymi.
Inwestycja kosztuje 415 mln zł. 311 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z Programu Rozwój Polski Wschodniej.