UE dofinansuje budowę obwodnicy Ostródy w ciągu DK16
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2016-05-19
13 maja Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrada podpisała umowę dot. dofinansowania dla obwodnicy Ostródy. Jest to czternasta umowa o dofinansowanie podpisana przez GDDKiA w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Łączna wartość podpisanych w ramach POIiŚ umów przekroczyła 9 mld 779 mln zł, w tym dofinansowanie ze środków UE 8 mld 312 mln zł.
Przedsięwzięcie obejmuje budowę 6,61 km obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej 16. Budowana droga krajowa będzie przystosowana do nośności 115 kN/oś. Ponadto sfinansowana zostanie przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, wodociągowych i melioracyjnych, kolidujących z trasą budowanego odcinka.
Projekt obejmuje również budowę obiektów inżynieryjnych, przejść dla zwierząt, dróg poprzecznych, urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z monitoringiem po realizacyjnym w zakresie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Budowa obwodnicy Ostródy w ciągu DK16, jest częścią zadania budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Miłomłyn – Olsztynek. Umowę z wykonawcą prac, konsorcjum z Budimeksem na czele, podpisano 15 czerwca 2015 r. Prace powinny zakończyć się w sierpniu 2017 r.
Obwodnica Ostródy pobiegnie od skrzyżowania z DK15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła „Ostróda Południe”. Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Dzięki budowie obwodnicy Ostródy zostanie wyprowadzony poza miasto ruch tranzytowy, przez co nastąpi usprawnienie komunikacji w ciągu drogi krajowej nr 16. Inwestycja przyniesie poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa drogi o przekroju dwujezdniowym przyczyni się do wyeliminowania nieprawidłowych manewrów wyprzedzania oraz zwiększenia poziomu swobody ruchu. Dzięki dostępności do drogi poprzez węzły zminimalizuje się ryzyko zdarzeń związanych z włączaniem do ruchu takich, jak wymuszanie pierwszeństwa przejazdu.