Umowy z wykonawcami drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec podpisane
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA, MIB
- 2017-08-19
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej S7 o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: węzeł Zamienie, węzeł Lesznowola, węzeł Antoninów, węzeł Złotokłos, węzeł Tarczyn Północ, węzeł Tarczyn Południe. Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Umowy na budowę S7 Warszawa – Grójec podpisano 17 sierpnia 2017 r. Zdjecia: MIB
Realizacja drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec została podzielona na trzy odcinki:
- Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem) o długości 6,64 km. Wykonawcą jest konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. Wartość kontraktu to 221,4 mln zł. W ramach inwestycji powstaną dwie jezdnie po 3 pasy ruchu. Kontrakt przewiduje też budowę węzłów Zamienie i Lesznowola oraz 8 wiaduktów i kładki pieszo-rowerowej, a także Obwodu Utrzymania Drogi „Zamienie”.
- Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem) o długości 14,8 km. Wykonawcą jest firma IDS-BUD S.A. Wartość kontraktu to 388,7 mln zł. Na tym odcinku przewidywana jest budowa dwóch jezdni po 2 pasy ruchu. W ramach kontraktu powstaną węzły drogowe Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 wiaduktów, 3 mosty oraz kładka dla pieszych. Zadanie obejmuje też remont ok 17 km istniejącej DK7.
- Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca o długości 7,9 km. Wykonawcą jest firma Mota-Engil Central Europe S.A., a wartość kontraktu wynosi 203,4 mln zł. Na tym odcinku również powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przewidziano budowę węzła Tarczyn Południe oraz 10 wiaduktów i kładki dla pieszych.
Prace projektowe i roboty będą trwać 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych) od daty rozpoczęcia, tj. od 17.08.2017 r., a w tym: 16 miesięcy - projektowanie i uzyskanie decyzji ZRID a przez 18 miesięcy - realizacja robót (od marca 2019 do marca 2021).
Budowa południowego wylotu trasy S7 z Warszawy do Grójca jest jedną z kluczowych inwestycji dla układu komunikacyjnego stolicy, która znaczącą ułatwi dojazd do południowych przedmieść i regionów Mazowsza (Piaseczna, Radomia). Jest to też jeden z ostatnich brakujących odcinków ekspresowego połączenia pomiędzy Warszawą a Krakowem.
Mapa: GDDKIA
- Rozbudowa trasy S7 na odcinku od węzła Lotnisko do obwodnicy Grójca to bardzo ważna inwestycja dla całego województwa, dla Warszawy, a w szczególności dla południowego Mazowsza. Wszyscy, którzy podróżują z południa do Warszawy i z Warszawy na południe doskonale wiedzą, jak wygląda podróż starym odcinkiem siódemki, szczególnie w okolicy Wólki Kossowskiej, gdzie częste są światła, trasa się korkuje, a ruch jest spowolniony. Dzięki tej inwestycji, szczególnie wybudowaniu odcinka trasy S7 częściowo w nowym śladzie, podróż w kierunku południowym i z tego kierunku, stanie się komfortowa i bezpieczna dla wszystkich podróżujących. Po zakończeniu budowy tego odcinka droga ekspresowa S7 na terenie południowego Mazowsza będzie kompletna – powiedział obecny na konferencji wicewojewoda mazowiecki Artur Standowicz.
Droga ekspresowa S7 biegnie z północy na południe przez województwa w centralnej Polsce. Docelowo trasa połączy porty Trójmiasta z Warszawą i Krakowem i dalej łącząc się z siecią dróg ekspresowych i autostrad z południem Europy.