W 2013 ruszą prace przy obwodnicy Skawiny
- conadrogach.pl
- Małopolski UW
- 2012-12-18

Już po nowym roku ruszą prace przy budowie obwodnicy Skawiny w województwie małopolskim, która połączy drogę wojewódzką nr 953 z drogą krajową nr 44. Zarząd Województwa Małopolskiego zadecydował o sfinansowaniu budowy obwodnicy.
Projektowana obwodnica Skawiny wiąże drogę wojewódzką nr 953 i zachodni kraniec drogi krajowej 44 (ul. Piłsudskiego) ze wschodnim, wybudowanym już wylotem tej drogi ze Skawiny (ul. Krakowska) w kierunku Krakowa i autostrady A4. Obwodnica będzie omijać szczególnie krytyczny odcinek tej drogi przebiegający przez ścisłe centrum Skawiny, dalej zwężenie drogi i most na rzece Skawince, zabudowę przy ul. Hallerów, a także przejazd kolejowy i zabudowę podmiejską w rejonie Rzozowa.
Cała trasa została podzielona na 6 odcinków. Odcinek I, który będzie stanowił początek obwodnicy jest już gotowy i oddany do eksploatacji. Etap I budowy obwodnicy, który dzięki decyzji władz Małopolski sfinansowany zostanie ze środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego obejmuje budowę odcinków II i III.
– Powstanie odcinków II i III pozwoli na przerzucenie ruchu ciężarowego i częściowo tranzytowego na północno-wschodni fragment obwodnicy, odciążenie mostu na rzece Skawince, który jest w bardzo złym stanie technicznym. Ponadto planowana budowa drugiego mostu pozwoli na jego remont. Budowa II i III odcinka o długości 2,1 km to koszt ok. 50 mln zł. Planowane dofinansowanie z MRPO – 42,5 mln zł. Powiązania w ciągu DW 953 będą realizowane ulicami: Hallerów – Piłsudskiego – Energetyków – odcinki III, II i I obwodnicy – ul. Krakowska - podkreślił członek Zarządu Jacek Krupa.
Cała trasa została podzielona na 6 odcinków. Odcinek I, który będzie stanowił początek obwodnicy jest już gotowy i oddany do eksploatacji. Etap I budowy obwodnicy, który dzięki decyzji władz Małopolski sfinansowany zostanie ze środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego obejmuje budowę odcinków II i III.
– Powstanie odcinków II i III pozwoli na przerzucenie ruchu ciężarowego i częściowo tranzytowego na północno-wschodni fragment obwodnicy, odciążenie mostu na rzece Skawince, który jest w bardzo złym stanie technicznym. Ponadto planowana budowa drugiego mostu pozwoli na jego remont. Budowa II i III odcinka o długości 2,1 km to koszt ok. 50 mln zł. Planowane dofinansowanie z MRPO – 42,5 mln zł. Powiązania w ciągu DW 953 będą realizowane ulicami: Hallerów – Piłsudskiego – Energetyków – odcinki III, II i I obwodnicy – ul. Krakowska - podkreślił członek Zarządu Jacek Krupa.