W 2018 r. pierwsze odcinki drogi S3 i nowe obwodnice na Dolnym Śląsku
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2016-10-18
S3 Nowa Sól – Polkowice – Lubin - Legnica
Budowa odcinka drogi ekspresowej S3 między Nową Solą a Legnicą rozpoczęła się w 2015 r. Inwestycję podzielono na pięć odcinków.
- od węzła Nowa Sól Południe do węzła Gaworzyce (16,4 km) - wykonawcą jest hiszpański Dragados
- od węzła Gaworzyce do węzła Kaźmierzów (16,9 km) - konsorcjum spółek Mirbud i Erbedim.
- od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ (14,5 km) - konsorcjum firm Salini/Todini/Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjno-Budowlanych Export-Tribex
- od węzła Lubin Północ do węzła Lubin Południe (ponad 11 km) – realizuje Mota Engil Central Europe
- od węzła Lubin Południe do węzła Legnica II (23 km) - konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman
Cała droga ekspresowa S3 od Nowej Soli do Legnicy będzie liczyła prawie 82 kilometry, a jej budowa pochłonie około 2, 5 mld zł. Kierowcy skorzystają z nowej ekspresówki najprawdopodobniej w połowie 2018 roku.
S3 Legnica – Jawor - Bolków
Umowy w trybie projektuj i buduj podpisane są też dla dwóch kolejnych odcinków S3: od Legnicy do Jawora i od Jawora do Bolkowa. Trasa o łącznej długości ponad 38 kilometrów ma być oddana do ruchu na przełomie 2018/2019 roku.
Dzięki tej inwestycji Dolny Śląsk zostanie skomunikowany ze Szczecinem i Świnoujściem. Trasa S3 skróci też znacznie czas podróży w Karkonosze i docelowo do południowej granicy kraju w Lubawce.
S3 Bolków - Lubawka
W ostatnich dniach rząd zadeklarował bowiem konieczność budowy ostatniego dolnośląskiego odcinka drogi S3 do polsko-czeskiej granicy, czyli od Bolkowa do Lubawki. Odcinek liczy 31 kilometrów długości, ale jego budowa ma kosztować aż około 3 miliardów zł. Polska ponownie będzie starać się o wspólne dofinansowanie jego budowy z Czechami w ramach unijnego instrumentu Łącząc Europę. Czesi bowiem w 2018 r. zamierzają zająć się budową drogi łączącej się z S3 w Lubawce. Ekspresówka jest jednym z głównych korytarzy transportowych prowadzących do Adriatyku.