• Facebook - conadrogach
W 2026 roku nowa DK31 z Gryfina do węzła z A6 pod Szczecinem
Powstanie dokumentacja dla DK31 pod Szczecinem odc. Radziszewo (węzeł z autostradą A6) - Gryfino. Zdjęcia: conadrogach.pl

Wystartowały prace przygotowawcze dla realizacji nowego przebiegu drogi krajowej nr 31. Odcinek liczy około 9,6 km, zaczyna się na obwodnicy Gryfina i biegnie do węzła z autostradą A6 w Radziszewie pod Szczecinem. Realizacja inwestycji wraz z przebudową węzła DK31 z A6 powinna zakończyć się do 2026 roku.

Ogłoszony przetarg obejmuje opracowanie Studium Techniczno Ekonomiczno Środowiskowego wraz z elementami Koncepcji Programowej dla wspomnianego odcinka DK31 Radziszewo – Gryfino. Dokumentacja ta będzie obejmowała również badania geologiczne, hydrogeologiczne i geofizyczne, czyli pełny zakres opracowań potrzebnych do przetargu na zaprojektowanie i budowę.

 

– Odcinek ten nie miał decyzji środowiskowej, także rozpoczynamy przygotowanie niemal od zera i zlecamy od razu cały komplet niezbędnej dokumentacji – mówi Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin.

 

Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał 27 miesięcy na wykonanie opracowań projektowych. Realizacja inwestycji powinna zakończyć się do 2026 roku. Jej efektem będzie jednojezdniowa droga klasy GP o przekroju 1x2, a rozbudowany węzeł drogowy Radziszewo będzie spełniał współczesne wymagania.

 

Dodatkowym elementem wymagającym również przebudowy jest węzeł drogowy Radziszewo łączący DK31 z autostradą A6, który powstał jeszcze w latach 30 ubiegłego wieku. Węzeł ten nie posiada pasów włączeń i wyłączeń, a parametry łącznic nie odpowiadają obecnym przepisom przez co prędkość na autostradzie w jego rejonie jest ograniczona do 90 km/h.

 

Mapa przebiegu drogi krajowej nr 31 Gryfino - sczzecin (Radziszewo połaczenie z A6)

 Mapa przebiegu drogi krajowej nr 31 Gryfino - Szczecin (węzeł Radziszewo połaczenie z A6). Mapa: GDDKIA


- Odcinek DK31 Radziszewo-Gryfino przebiega obecnie w 80% przez teren zabudowany miejscowości Radziszewo, Daleszewo, Nowe Brynki i Czepino. Budynki w miejscowościach znajdują się bardzo blisko jezdni, a droga jest kręta. W sytuacji wzrastającego ruchu drogowego, który w 2015 roku wynosił 7,5 tys. pojazdów na dobę powoduje zarówno znaczące wydłużanie czasu przejazdu tym odcinkiem DK31, jak i również negatywne oddziaływania na mieszkańców związane z hałasem, obniżonym poziomem bezpieczeństwa, czy drganiami. Uwarunkowania związane z obecnym przebiegiem DK31 sprawiają, iż jedyny rozwiązaniem powyższych problemów jest budowa nowego przebiegu DK31 na tym odcinku omijającego miejscowości przy obecnej drodze krajowej – wyjaśniają drogowcy.

 

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

haman
2018-12-08 13:42
ale dziady
lucjusz
2018-11-16 09:37
Nie wiem jakie tam jest natężenie ruchu ale nie zauważyłem aby nowe drogi krajowe były budowane w standardzie 2+1 co wg mnie powinno stać sie popularne tak jak np we Francji. Obawiam się że zanim wybudują te drogi natężenie ruchu wzrośnie i będą wąskimi gardłami

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: