W listopadzie pojedziemy ekspresową S17 z Garwolina do Kołbieli
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-09-26
Dobiega końca rozbudowa drogi krajowej nr 17 do parametrów drogi ekspresowej S17 na 13 kilometrowym odcinku od obwodnicy Kołbieli do początku istniejącej już obwodnicy Garwolina. W listopadzie kierowcy mają dostać dwujezdniową, betonową, drogę ekspresową, która wydłuży ciąg ekspresowej trasy S17 z Lublina do Kołbieli.
Jak zapewniają drogowcy, lada chwila skorzystamy z jednej jezdni tego odcinka. Przełożenie ruchu pozwoli dokończyć prac na drugiej jezdni oraz drogach serwisowych wykorzystywanych obecnie jako objazd budowy.
Budową odcinka S17 Garwolin - Kołbiel zajmuje się firma Budimex. Prace wyceniono na 290 mln zł.
Mapa droga ekspresowa S17 Warszawa - Lublin: odcinki w budowie i oddane do ruchu. Mapa: GDDKIA
W budowie pozostaną jeszcze dwa odcinki ekspresowej S17 z Garwolina do Warszawy: Obwodnica Kołbieli i Kołbiel - Warszawa. Niestety, w tym roku nie ma szans na udostepnienie do ruchu odcinka S17 węzeł Lubelska obwodnica Warszawy) - początek obwodnicy Kołbieli. - Wykonawca prowadzi prace, ale przedstawił roszczenia dotyczące wydłużenia czasu na realizację tego odcinka – informują drogowcy. Jeszcze dłużej poczekamy na ekspresową obwodnicę Kołbieli, jej budowa zakończy się w II kw. 2020 r. i wtedy pojedziemy kompletną ekspresówką do Warszawy.
Droga ekspresowa S17 docelowo będzie liczyła około 310 km i będzie częścią trasy europejskiej E372. Startując w okolicach Warszawy będzie pełnić rolę wschodniej obwodnicy stolicy (WOW). Tam też połączy się z drogą ekspresową S8 i autostradą A2. W województwie lubelskim jako obwodnica omija Lublin i komunikuje się z drogami ekspresowymi S12 i S19. W projektowaniu są wszystkie odcinki trasy z Piask do Hrebennego o długości 120 km. Biegnący przez Polskę odcinek jest częścią międzynarodowej trasy europejskiej E372 prowadzącej w kierunku Lwowa.