1. Strona główna
  2. Informacje
  3. W październiku pojedziemy betonowym odcinkiem S8 Wyszków - Poręba

W październiku pojedziemy betonowym odcinkiem S8 Wyszków - Poręba

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-09-21
W październiku pojedziemy betonowym odcinkiem S8 Wyszków - Poręba
Budowa drogi ekspresowej S8 Warszawa - Białystok dobiega końca. Jej budowę uwieńczy oddanie w II połowie października odcinka Wyszków - Poręba. Odcinek powstał w technologi betonowej. Zdjęcia: GDDKIA
W połowie września udostępniono kierowcom przedostatni odcinek drogi ekspresowej S8 między Warszawą a Białymstokiem. To 16 km fragment od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Oddanie ostatniego odcinka S8 Wyszków – Poręba planowane jest w drugiej połowie października. Dzięki temu ruch pomiędzy Warszawą a Białymstokiem na całej długości odbywać się będzie na dwóch jezdniach.

W budowie pozostaje juz ostatni odcinek drogi S8 - od Wyszkowa do węzła Poręba, który domknie już całą drogę ekspresową S8 Warszawa – Białystok. Kontrakt o wartości prawie 334,8 mln zł realizuje firma Skanska S.A.

Odcinek DK8 Wyszków – węzeł Poręba jest przebudowywany do standardu drogi ekspresowej S8 od wiosny 2016 roku. Ma on długość 12,99 km i został wykonany w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej w technologii nawierzchni sztywnej wykonanej z betonu cementowego z wykończeniem w technologii tzw. „washbeton”. Tego typu rozwiązanie dobrze się sprawdza na nawierzchniach dróg szybkiego ruchu, takich jak autostrady i drogi ekspresowe i jest coraz szerzej stosowane.

 

Odcinek S8 Wyszków - Poręba wykonany jest w technologi betonu sztywnego

Odcinek S8 Wyszków - Poręba wykonany jest w technologi betonowej. Zdjęcia: GDDKIA

 

- Dobrze wykonane nawierzchnie z betonu cementowego są bardziej trwałe od nawierzchni z mieszanek bitumicznych. Pozwalają na lepsze rozłożenie obciążenia poruszających się po nich pojazdów, są trwalsze w porównaniu z nawierzchniami asfaltowymi i tańsze w utrzymaniu i eksploatacji. Ponadto nawierzchnie z betonu cementowego wykończone w technologii „washbeton” to tzw. „ciche nawierzchnie”. Poruszające się po nich pojazdy generują niższy poziom hałasu wytwarzany przez koła – zapewnia wykonawca, firma Skanska.

 

Miejsce łaczenia nawierzchni bitumicznej z betonową

Droga S8 Wyszków - Poręba. Miejsce łączenia nawierzchni bitumicznej z betonową. Zdjęcia: GDDKIA

Zaprojektowana prędkość drogi ekspresowej S8 Wyszków – Poręba to 100 km/h, a nośność 115 kN/oś. Nowy odcinek będzie posiadał dwie jezdnie o szerokości 10,5 m każdy, pas dzielący o szerokości 10 m oraz pobocza nieutwardzone o szerokości 1,25 m każde. Jezdnie będą posiadać po dwa pasy ruchu i po jednym pasie awaryjnym. W ciągu trasy powstały trzy węzły drogowe: „Trzcianka”, „Knurowiec”, „Poręba” wraz z drogami dojazdowymi, poprzecznymi, skrzyżowania, dwa punkty kontroli pojazdów, chodniki, zjazdy, zatoki autobusowe, system odwodnienia powierzchniowego i wgłębnego oraz przepusty drogowe, także te pełniące funkcje przejść dla zwierząt. Droga ekspresowa S8 na tym odcinku będzie posiadała łącznie 16 wiaduktów i mostów, 38 przejść dla zwierząt oraz 13 przepustów. Budowa jest prowadzona w sąsiedztwie terenów leśnych Puszczy „Białej” – Natura 2000.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S8