W planach budowa DK8 Białystok - Augustów w przekroju 2+1
DK8 pomiędzy Białymstokiem a Augustowem powstanie w przekroju 2+1. Na razie trwa opracowywanie koncepcji programowej. Realizacja projektuj buduj planowana na lata 2023-25. Zdjęcia: GDDKIA

Opracowywana jest dokumentacja projektowa na budowę 28 kilometrów nowej drogi krajowej nr 8 pomiędzy Białymstokiem a Augustowem, w przekroju 2+1 (z dodatkowym pasem do wyprzedzania). Podpisanie umowy w systemie „Projektuj i buduj” planowane jest na rok 2021, a realizacja inwestycji w terenie, na lata: 2023-2025.

Prace projektowe dla krajowej ósemki Augustów – Białystok podzielono na dwa etapy: 13 km odcinek drogi krajowej nr 8 od Suchowoli do Sztabina i ponad 15 km odcinek Korycin – Suchowola.

W ostatnich dniach została podpisana umowa na opracowanie Koncepcji Programowej dla odcinka Suchowola – Sztabin. Dokumentację przygotuje firma Kontrakt z Gdańska za 1,78 mln zł.

Dokumentacja projektowa uszczegółowi materiały z decyzji środowiskowej, w stopniu umożliwiającym ogłoszenie przetargu w systemie „Projektuj i buduj” . W koncepcji opracowany będzie tylko wariant wskazany w decyzji środowiskowej. Koncepcja Programowa powinna być gotowa w przyszłym roku. Podpisanie umowy w systemie „Projektuj i buduj” planowane jest na rok 2021, a realizacja inwestycji w terenie, na lata: 2023-2025.

Planowana inwestycja obejmuje budowę nowej DK8 wraz z obwodnicą Sztabina w przekroju 2+1 (z naprzemiennie występującym dodatkowym pasem do wyprzedzania). Dziś cały ruch na krajowej 8 przechodzi przez samą miejscowość. Nowa droga będzie przenosiła obciążenie pojazdów o nacisku 11,5 t/oś, przewidziano budowę skrzyżowań z drogami niższej kategorii w poziomie, budowę zatok autobusowych, chodników i odcinków ciągów pieszo-rowerowych.

Warto dodać, że od połowy marca trwają już prace nad Koncepcją Programową sąsiedniego odcinka DK8 Korycin – Suchowola z obwodnicą Suchowoli (dł. ok 15,3 km), natomiast wkrótce planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonanie Koncepcji Programowej dla ostatniego odcinka DK8 od Sztabina do Augustowa (z obwodnicą Białobrzeg).

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

bizon
2019-06-23 18:25
Szkoda pieniędzy na te 2+1. Niech zostanie tak jak jest.
moj_podpis
2019-06-17 12:52
Wczoraj, po raz nie wiem już który, trasa do Białegostoku zablokowana. TIR najechał na dwa stojące na poboczu samochody. Policja w Korycinie kierowała ruch w kierunku Knyszyna. Dojazd do celu zamiast 1,5 - 2.45 godz. Panie i Panowie planiści - ta trasa powinna być wybudowana w przekroju 2x2 na całej długości.
misiek
2019-06-10 16:59
Jak najszybciej trzeba zmienić te idiotyczne plany.
Adi
2019-06-08 12:51
Nie wybudujo bo tam jest wielko dziura czasami kuń furmanko przejedzie, 2×1 to lepiej niż obecnie, będzie ta mieli jak gulfem furmanke wyprzedzić. ino pozdrawiam
xxx
2019-06-07 01:11
2x2 to jedyne rozsądne rozwiązanie (najlepsze byłoby 3x2, ale o tym można zapomnieć). Natomiast budowanie jakiejkolwiek drogi (nie tylko tej) w standardzie 2+1 to zwyczajne wyrzucanie pieniędzy.
wkurzony
2019-06-05 23:58
NIE, NIE, NIE DLA 2+1 NA TEJ TRASIE. MUSI BYĆ 2x2
auto2019
2019-06-05 16:15
Taka droga może raczej być ale dlaczego nie odrazu S8 ? Ale dobra to taka niech będzie ale jedno co bym życzył, to zrobić tak, żeby była rezerwa pod drugą Nitke, wrażie czego jak by śię chćiało dobudować. Głupio że nie mogli odrazu S8 wybudować, bo po pierwsze by było szybćiej a po drugie jak ktoś chce z Białegostocku na Litwe pojechać, to wiecej Kilometrów będzie trżeba robić to najpierw S8 z Białegostocku do Ostrowi a z Ostrowi do Budżiska S61. Jak by była S8 z Białegostocku do Augustowa to lepiej niż prżez Ostrów Maz. a potem na S61 do Budżiska. S8 Białystock-Augustów lepiej niż taka Droga Krajowa. Tym bardżiej dlaczego nie wybudowano S8 obwodnicy Augustowa do Węzła Raczki S61 ? Tak to trżeba prawie wszystkie gdżie nie ma Rezerwe pod drugą Nitke, to rozbierać.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: