W realizacji kolejny odcinek ekspresowej arterii Pomorza
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-06-30
Zadanie zakłada sporządzenie projektu i budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej S6, o długości ok. 13 kilometrów, od węzła Bobrowniki do węzła Skórowo. W ramach zadania powstaną węzły Rzechcino i Skórowo oraz infrastruktura towarzysząca. Wykonawcą tych prac będzie konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Wartość umowy wynosi 283,1 mln zł.
Mapa odcinków realizacyjnych drogi ekspresowej S6 - w budowie, przetargach. Mapa: GDDKIA
Strabag dobuduje drugą jezdnię obwodnicy Słupska, będzie ekspresowa S6
S6 realizacji
W województwie pomorskim w budowie są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 41 km. W tym roku podpisaliśmy dotychczas umowy na kolejne cztery fragmenty trasy: dwie na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej (dwa zadania), na budowę II jezdni istniejącej obwodnicy Słupska oraz odcinek Skórowo - Leśnice. Razem na pięciu odcinkach w fazie projektowania (i później budowy) jest 72,8 km nowych dróg ekspresowych (wraz z obwodnicą Żukowa klasy GP powstającą w ramach OMT).
W tym kwartale kolejne przetargi na S6
W przetargach są jeszcze trzy odcinki trasy S6 między obwodnicą Słupska a Bożympolem Wielkim
Plan przetargów na budowę dróg ekspresowych i obwodnic
W III kwartale 2021 r. ruszą przetargi na budowę odcinków od Koszalina do obwodnicy Słupska, dla których są już sporządzone projekty budowlane. Sa to odcinki:
- S6 koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa - początek obwodnicy Sławna 22,3 km,
- S6 obwodnica Sławna 9,5 km
- S6 koniec obwodnicy Sławna - obwodnica Słupska 14,4 km.
Całość drogi ekspresowej S6 w województwach pomorskim i zachodniopomorskim będzie oddana do ruchu w 2025 r.
Droga ekspresowa S6 o docelowej długości około 345 km będzie główną arterią drogową Wybrzeża relacji wschód – zachód. Od 2019 r. w użytkowaniu są wszystkie odcinki na trasie Szczecin – Koszalin w województwie zachodniopomorskim (poza obwodnicą Koszalina i Sianowa). Natomiast realizację odcinków S6-ki ze Słupska do obwodnicy Trójmiasta mimo, że priorytetowych rząd odwlekał w czasie. Początkowo planował wybudować je w formule partnerstwa publiczno-prywatnego PPP, ale ostatecznie zdecydował o finansowaniu z budżetu państwa.