1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Droga DK22 od Królewa do granicy woj. pomorskiego na finiszu. To część dużych zmian

Droga DK22 od Królewa do granicy woj. pomorskiego na finiszu. To część dużych zmian

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2024-09-05
Droga DK22 od Królewa do granicy woj. pomorskiego na finiszu. To część dużych zmian
Przebudowa DK22 w woj. pomorskim to jedno z większych zadań na drogach krajowych. Zdjęcia: GDDKIA
Rozbudowa drogi krajowej DK22 od Królewa do granicy woj. pomorskiego jest już niemal na ukończeniu. Już we wrześniu kierowcy pojadą częścią trasy, a do końca roku będzie pełna przejezdność na trasie od Malborka do Starego Pola. Prace dla odcinka Królewo Malborskie – granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego to element większego programu wzmocnienia DK22 do nośności 11,5 t/oś.

Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, większość prac na 10,5-kilometrowym odcinku DK22 między Królewem a granicą województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego zostanie zakończona w tym roku. Za Starym Polem na odcinku w nowym śladzie zakończono wykonywanie prac drogowych. W pierwszej połowie września br. planowane jest puszczenie ruchu. Stara konstrukcja drogi będzie sfrezowana i w tym miejscu wykonane zostaną nasadzenia drzew.

- Jeszcze we wrześniu planujemy puszczenie ruchu po nowej nawierzchni. Do końca roku będzie pełna przejezdność na trasie od Malborka do Starego Pola. Wszystkie prace zakończą się wiosną 2025 r. – informuje gdański oddział GDDKIA.

Zadanie zakłada poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz wzmocnienie nawierzchni z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś. Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane będą łuki poziome i spadki poprzeczne. Przebudowany zostanie również system odwodnienia i zbiorników retencyjnych oraz przepusty pod DK22. Na całej długości odcinka powstanie ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowalne przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastruktury technicznej.

Do końca roku pełna przejezdność na DK22 między Królewem a granicą województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego

Do końca roku pełna przejezdność na DK22 między Królewem a granicą województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego

Zdjęcia: GDDKIA

Prace dla odcinka Królewo Malborskie – granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego to element większego programu wzmocnienia DK22 do nośności 11,5 t/oś. W województwie pomorskim prace obejmą następujące odcinki:

  • Chojnice – Czersk o dł. 22,5 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
  • Czarlin – Knybawa o dł. 4 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
  • Knybawa – Gnojewo o dł. 5,6 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
  • Zblewo – Sucumin o dł. 6 km: trwają prace budowlane, koniec w I kw. 2026 r.

Dla poniższych odcinków przygotowywana jest dokumentacja projektowa:

  • Czersk – Czarna Woda o dł. 10,3 km: przetarg w systemie P&B planowany w IV kw. 2024 r.
  • Czarna Woda – Zblewo o dł. 17,8 km: trwa opracowanie projektu budowlanego i uzyskiwanie decyzji środowiskowej, III/IV kw. 2024 r.
  • rozbudowa skrzyżowania w Gnojewie wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Gnojewo – Cisty: przetarg w systemie P&B planowany jeszcze w III kw. 2024 r.
  • Malbork – Królewo o dł. 3,5 km: GDDKIA złożyła odwołanie się od wydanej decyzji środowiskowej.

Ponadto w ciągu DK22 powstaną dwie nowe obwodnice:

  1. Obwodnica Człuchowa: wybrano wariant przebiegu obwodnicy, planowane ogłoszenie przetargu na prace projektuj i buduj w IV kw. 2026 r.

  2. Obwodnica Starogardu Gdańskiego: trawa weryfikacja dokumentacji projektowej, przetarg na projektuj i buduj planowany w w IV kw. 2024 r.

Łączne koszty rozbudowy DK22 wynoszą ok. 1 mld zł. Do tego należy dodać szacowane na 1,15 mld zł koszt obu obwodnic, które są realizowane w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Razem będzie to 2,15 mld zł.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 22 Jak dojadę - Chojnice