Droga DK22 od Królewa do granicy woj. pomorskiego na finiszu. To część dużych zmian
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2024-09-05
Jak podaje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, większość prac na 10,5-kilometrowym odcinku DK22 między Królewem a granicą województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego zostanie zakończona w tym roku. Za Starym Polem na odcinku w nowym śladzie zakończono wykonywanie prac drogowych. W pierwszej połowie września br. planowane jest puszczenie ruchu. Stara konstrukcja drogi będzie sfrezowana i w tym miejscu wykonane zostaną nasadzenia drzew.
- Jeszcze we wrześniu planujemy puszczenie ruchu po nowej nawierzchni. Do końca roku będzie pełna przejezdność na trasie od Malborka do Starego Pola. Wszystkie prace zakończą się wiosną 2025 r. – informuje gdański oddział GDDKIA.
Zadanie zakłada poprawę bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz wzmocnienie nawierzchni z dostosowaniem do nośności 11,5 t/oś. Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane będą łuki poziome i spadki poprzeczne. Przebudowany zostanie również system odwodnienia i zbiorników retencyjnych oraz przepusty pod DK22. Na całej długości odcinka powstanie ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowalne przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastruktury technicznej.
Do końca roku pełna przejezdność na DK22 między Królewem a granicą województw pomorskiego i warmińsko-mazurskiego
Zdjęcia: GDDKIA
Prace dla odcinka Królewo Malborskie – granica woj. pomorskiego i warmińsko-mazurskiego to element większego programu wzmocnienia DK22 do nośności 11,5 t/oś. W województwie pomorskim prace obejmą następujące odcinki:
- Chojnice – Czersk o dł. 22,5 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
- Czarlin – Knybawa o dł. 4 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
- Knybawa – Gnojewo o dł. 5,6 km: trwają prace budowlane, koniec w IV kw. 2024 r.
- Zblewo – Sucumin o dł. 6 km: trwają prace budowlane, koniec w I kw. 2026 r.
Dla poniższych odcinków przygotowywana jest dokumentacja projektowa:
- Czersk – Czarna Woda o dł. 10,3 km: przetarg w systemie P&B planowany w IV kw. 2024 r.
- Czarna Woda – Zblewo o dł. 17,8 km: trwa opracowanie projektu budowlanego i uzyskiwanie decyzji środowiskowej, III/IV kw. 2024 r.
- rozbudowa skrzyżowania w Gnojewie wraz z budową ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Gnojewo – Cisty: przetarg w systemie P&B planowany jeszcze w III kw. 2024 r.
- Malbork – Królewo o dł. 3,5 km: GDDKIA złożyła odwołanie się od wydanej decyzji środowiskowej.
Ponadto w ciągu DK22 powstaną dwie nowe obwodnice:
- Obwodnica Człuchowa: wybrano wariant przebiegu obwodnicy, planowane ogłoszenie przetargu na prace projektuj i buduj w IV kw. 2026 r.
- Obwodnica Starogardu Gdańskiego: trawa weryfikacja dokumentacji projektowej, przetarg na projektuj i buduj planowany w w IV kw. 2024 r.
Łączne koszty rozbudowy DK22 wynoszą ok. 1 mld zł. Do tego należy dodać szacowane na 1,15 mld zł koszt obu obwodnic, które są realizowane w ramach Programu budowy 100 obwodnic. Razem będzie to 2,15 mld zł.