W środę umowy na S3 do granicy z Czechami
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-10-16
Droga S3 jest coraz bliżej granicy z Czechami. W poniedziałek 15 października oddano do ruchu dwa odcinki tego szlaku pomiędzy Legnicą i Bolkowem. Zapowiedziano też, że 17 października zostaną podpisane umowy na trasę z Bolkowa do Lubawki.
- Podpisana zostanie umowa na projekt i budowę ostatniego brakującego odcinka drogi S3 w tym regionie, od Bolkowa do granicy z Czechami w Lubawce, który ma być gotowy wiosną 2023 r. – poinformował resort infrastruktury.
Inwestycja jaką jest budowa drogi S3 z Legnicy do Lubawki obejmuje jeszcze wspomniane dwa kontrakty:
- zadanie III: od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła), długość około 16,1 km,
- zadanie IV: od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa, długość około 15,3 km.
Realizacją odcinka S3 Bolków – Kamienna Góra zajmie się konsorcjum: lider - PORR S.A. z Warszawy, partner - PORR Bau GmbH z Austrii. Wybrany wykonawca zaoferował wykonanie zadania za kwotę: ponad 1,5 mld zł. Z kolei odcinek S3 Kamienna – Góra – Lubawka obejmie konsorcjum: lider - MOSTY ŁÓDŹ S.A. z Łodzi, partner: Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowo-Inżynieryjnego S.A., z Torunia. Wybrany wykonawca zaoferował wykonanie zadania za kwotę około 879,7 mln zł. Realizacja trasy została przewidziana w systemie „projektuj i buduj“. Planowany termin zakończenia inwestycji to koniec maja 2023 r.
W ciągu trasy ekspresowej S3 powstaną dwa tunele. Zdjęcia: GDDKIA
Droga ekspresowa S3 Południe Bolków (bez węzła) - Granica Państwa będzie miała długość 31,4 km. Budowę drogi przewidziano w przekroju dwujezdniowym 2 x 2, szerokość jezdni 2 x 3,5 m plus pas awaryjny 2,5 m, o obciążeniu nawierzchni 115 kN/oś. W ramach zdania wybudowane zostaną m.in: 3 węzły drogowe: Kamienna Góra Północ, Kamienna Góra Południe oraz Lubawka, szereg obiektów inżynierskich w tym estakad po ok. 700 m oraz dwóch tuneli drogowych po ok. 2300 m i ok. 320 m zlokalizowane na wysokości miejscowości Sądy Górne i Bogaczowice.
Droga ekspresowa S3 w Polsce stanowi element korytarza paneuropejskiego – Środkowoeuropejskiego Korytarza Transportowego (CETC - The Central European Transport Corridor). Docelowo połączy miasto Malmö w Szwecji z miejscowością Chania w Grecji. W Polsce przebiega w układzie południkowym przez Szczecin, Gorzów Wielkopolski, Zieloną Górę, Lubin i Legnicę.