1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Warszawa. Bliżej umowy na przebudowę ulic Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego

Warszawa. Bliżej umowy na przebudowę ulic Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl, ZDM Warszawa
  3. 2022-03-09
Warszawa. Bliżej umowy na przebudowę ulic Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego
Będzie modernizacja blisko 2 km ciągu ulic Rudnickiego - Perzyńskiego - Podczaszyńskiego w Warszawie. Zdjęcia: ZDM Warszawa
Poznaliśmy oferty złożone w przetargu na przebudowę ciągu ulic Rudnickiego – Perzyńskiego - Podczaszyńskiego w Warszawie. Ulice te biegną w gminie Warszawa Bielany równolegle do drogi ekspresowej S8.

Warszawa przymierza się do modernizacji liczącego 1,9 km ciągu ulic Rudnickiego – Perzyńskiego - Podczaszyńskiego. Jest on jednym z ważniejszych na Bielanach, bo łączy osiedla Piaski, Słodowiec i Stare Bielany, a dla mieszkających we wschodnim rejonie ul. Maczka stanowi wygodny dojazd do stacji metra Słodowiec i dalej do ul. Podleśnej pod Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej. Jego nawierzchnia jest już jednak wyeksploatowana, a komfort podróżowania obniża także obowiązująca dziś na kilku skrzyżowaniach organizacja ruchu, której usprawnienia powiązane są właśnie z poprawą infrastruktury.

Budowa S7 z Warszawy. Rośnie ekspresowa wylotówka S7 Warszawa - Lesznowola

W przetargu wpłynęły oferty od pięciu firm. Oferty złożyły firmy Balzola (17 mln 697 tys. zł brutto), Instal-Nika (18 mln 899 tys. zł brutto), Mabau (22 mln 17 tys. zł brutto), Rokom (22 mln 731 tys. zł brutto) i Wod-Kan-Bruk (18 mln 954 tys. zł brutto).

- Już rozpoczęliśmy analizę nadesłanych propozycji (wydają się być korzystne), a rozstrzygnięcie powinno zapaść w ciągu kilku tygodni. Wybrany wykonawca będzie miał dwanaście miesięcy od daty podpisania umowy na przeprowadzenie powierzonego zadania – informuje Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie.

Wschodnia Obwodnica Warszawy w zawieszeniu. Budowa 2,5 km S17 Zakręt - Lubelska cały czas trwa

W ramach zadania największa zmiana czeka skrzyżowanie ulic Rudnickiego i Kochanowskiego. Starą i wyeksploatowaną sygnalizację świetlną w tym miejscu ma zastąpić rondo turbinowe. To rozwiązanie o koszcie porównywalnym z przebudową sygnalizacji, ale w przeciwieństwie do niej pozwoli usprawnić przejazd przez to skrzyżowanie. Dziś najbardziej newralgiczna jest tu relacja skrętu w lewo z ul. Rudnickiego w ul. Kochanowskiego (na zachód). Wydzielenie lewoskrętu w sygnalizacji doprowadziłoby do paraliżu skrzyżowania. Odpowiednio zaprojektowane rondo turbinowe pozwoli na płynny przejazd skręcających pojazdów.

Na całym ciągu powstaną trzy nowe przejścia dla pieszych. Pierwsza zebra powstanie na ul. Rudnickiego przy wjeździe do myjni, druga – na wysokości budynku Perzyńskiego 14D, a trzecia – przy skrzyżowaniu z ul. Staffa. Pozostałe przejścia bez sygnalizacji zostaną wyposażone w azyle. Na ul. Podczaszyńskiego po zachodniej stronie zostanie poszerzona przestrzeń dla pieszych, przenosząc parkowanie z chodnika na jezdnię.

Najwięcej nowości czeka ul. Rudnickiego, na której przebudowane zostaną dwa parkingi. Chodzi o place postojowe po wschodniej stronie – na wysokości przystanku autobusowego „Kochanowskiego 04” i Megasamu Żoliborskiego. Na obu do dyspozycji kierowców będzie łącznie 50 miejsc postojowych, w tym 4 niebieskie „koperty”.

Południowa wylotówka z Warszawy czeka na rozbudowę. Możliwe, że DK79 powstanie w nowym śladzie


Ścieżka rowerowa w ciągu CIĄGU ULIC RUDNICKIEGO, PERZYŃSKIEGO I PODCZASZYŃSKIEGO

Obecna ścieżka rowerowa w ciągu Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego na warszawskich Bielanach. Zdjecia: ZDM Warszawa


Katalizatorem zmian jest budowa trasy rowerowej w ciągu Rudnickiego-Perzyńskiego-Podczaszyńskiego. Rozpoczęła się kilkanaście lat temu z inicjatywy ówczesnej gminy Bielany, ale ze względu na błędy projektowe i wykonawcze, inwestycja nie została formalnie zakończona. Dla jej użytkowników oznacza to uciążliwe i niebezpieczne niespodzianki – trasa rowerowa ma ostre zakręty i niespodziewanie się urywa. Ponadto jest wykonana z kostki brukowej, czyli niezgodnie z obowiązującymi dziś standardami.

Dzięki inwestycji rowerzyści zyskają wygodną, asfaltową drogę dla rowerów, przebiegającą na całym ciągu ulic po wschodniej stronie jezdni. W tym celu powstanie m. in. nowy odcinek wzdłuż ul. Rudnickiego i komplet przejazdów rowerowych na skrzyżowaniu z ul. Broniewskiego. Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez mniejsze uliczki będą wyniesione do poziomu chodnika. Ciągi piesze zostaną wyremontowane, podobnie jak przystanki autobusowe.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Jak dojadę - Warszawa