Warszawa: Kolejna estakada Trasy Łazienkowskiej do rozbiórki
- conadrogach.pl
- UM Warszawa
- 2013-08-16
W poniedziałek wieczorem zamknięta zostanie estakada wjazdowa z ul. Wał Miedzeszyński na Trasę Łazienkowską w Warszawie. Rozpocznie się jej rozbiórka a potem odbudowa.
To ostatnia, niewyremontowana estakada wjazdowa na Trasę po praskiej stronie Warszawy (pozostałe zostały wyremontowane w latach 2006-2008). Prowadzi z ul. Wał Miedzeszyński (z północy) na Trasę Łazienkowską w kierunku Centrum. W poniedziałek, 19 sierpnia ok. godz. 22 zostanie zamknięta, rozpocznie się jej rozbiórka a potem odbudowa. Za rok nowy obiekt powinien być gotowy.
Wyremontowane czyli zburzone i zbudowane od nowa będą wszystkie estakady Trasy Łazienkowskiej na lewym brzegu Wisły (osiem obiektów) oraz jedna na prawym brzegu. Prace rozpoczęły się 29 czerwca - wtedy wyłączone z ruchu zostały dwa pierwsze ślimaki, a następnie 20 lipca kolejne dwa. W tej chwili nieczynne są łącznice po południowej stronie Trasy Łazienkowskiej (od strony Torwaru). Estakady po północnej stronie rozbierane będą w przyszłym roku.
Budowa jednego takiego obiektu trwa ok. roku, tak więc w przyszłoroczne wakacje pierwsze nowe ślimaki będą włączane do ruchu. W przyszłym roku kierowcy muszą się niestety spodziewać, że przez kilka miesięcy nie będzie połączenia Trasy Łazienkowskiej z Wisłostradą, bo wszystkie estakady na lewym brzegu (i jedna na Pradze) będą w budowie.
Inwestycja prowadzona przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie jest finansowana z budżetu m.st. Warszawy. Wykonawcą robót budowlanych jest firma STRABAG. Koszt inwestycji to ok. 31 mln złotych. Budowa zakończy się w 2015 roku.
Trasa Łazienkowska to droga szybkiego ruchu łącząca centrum Warszawy z prawobrzeżną częścią miasta. Trasa Łazienkowska na prawie całej długości (od ul. Żwirki i Wigury do ul. Ostrobramskej) leży w ciągu drogi krajowej nr 2 (DK2).
Wyremontowane czyli zburzone i zbudowane od nowa będą wszystkie estakady Trasy Łazienkowskiej na lewym brzegu Wisły (osiem obiektów) oraz jedna na prawym brzegu. Prace rozpoczęły się 29 czerwca - wtedy wyłączone z ruchu zostały dwa pierwsze ślimaki, a następnie 20 lipca kolejne dwa. W tej chwili nieczynne są łącznice po południowej stronie Trasy Łazienkowskiej (od strony Torwaru). Estakady po północnej stronie rozbierane będą w przyszłym roku.
Budowa jednego takiego obiektu trwa ok. roku, tak więc w przyszłoroczne wakacje pierwsze nowe ślimaki będą włączane do ruchu. W przyszłym roku kierowcy muszą się niestety spodziewać, że przez kilka miesięcy nie będzie połączenia Trasy Łazienkowskiej z Wisłostradą, bo wszystkie estakady na lewym brzegu (i jedna na Pradze) będą w budowie.
Inwestycja prowadzona przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie jest finansowana z budżetu m.st. Warszawy. Wykonawcą robót budowlanych jest firma STRABAG. Koszt inwestycji to ok. 31 mln złotych. Budowa zakończy się w 2015 roku.
Trasa Łazienkowska to droga szybkiego ruchu łącząca centrum Warszawy z prawobrzeżną częścią miasta. Trasa Łazienkowska na prawie całej długości (od ul. Żwirki i Wigury do ul. Ostrobramskej) leży w ciągu drogi krajowej nr 2 (DK2).