Warszawa: Kolejny fragment Nowolazurowej oddany do użytku
- conadrogach.pl
- info. prasowe
- 2015-10-19
Nowy odcinek „Nowolazurowej” ma długość ok. 950 m, z czego ok. 550 m to wiadukt nad torami stacji Warszawa Główna Towarowa. Ulica ma dwie jezdnie o dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, są obustronne chodniki i drogi rowerowe. Przebudowana została również ul. Połczyńska na długości ok. 600 m – na skrzyżowaniu z „Nowolazurową” powstało rondo. Nowa droga znakomicie poprawi komunikację w tym rejonie miasta – umożliwi sprawny dojazd do Alej Jerozolimskich i dróg ekspresowych na południu miasta, będzie także alternatywą dla ul. Dźwigowej. Ten odcinek nowej ulicy łączy się z oddaną do ruchu w 2013 r. al. 4 Czerwca 1989 r. o długości ok. 2600 m od Alej Jerozolimskich do ul. ks. J. Chrościckiego, która krzyżuje się z ul. Ryżową i Traktorzystów oraz w dwóch miejscach - po wiadukcie i w tunelu przecina dwie linie kolejowe a także poprzez Węzeł Salomea i Opacz komunikuje się z Południową Obwodnicą Warszawy i drogami S7 i S8. Wykonawcą ulicy była firma Skanska, a jej koszt to ok. 78,7 mln zł.
To kolejny kontrakt Skanska związany z budową ul. Nowolazurowej. Budowa pierwszego odcinka o długości ok. 2,6 km zakończyła się w 2013 roku.
Wiadukty w ciągu ul. Nowolazurowej w Warszawie. Zrealizowany przez Skanska drugi odcinek ul. Nowolazurowej to łącznie 1075 m, z czego po wiaduktach przebiega 520 m nowej drogi. Wiadukty połączyły dwie dzielnice Włochy oraz Bemowo. Zdjęcia: Skanska
Trwa budowa kolejnego fragmentu „Nowolazurowej” – od ul. Połczyńskiej do skrzyżowania ul. Lazurowej, Sterniczej i Szeligowskiej. Podobnie jak na wybudowanej już części, droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki i drogi rowerowe.
Na większej części odcinka gotowa jest już podbudowa, układane są krawężniki, budowane fundamenty pod ekrany. Przebudowywane są urządzenia podziemne znajdujące się w rejonie przyszłego skrzyżowania, co spowodowało konieczność wyłączenia z ruchu i rozebrania starej jezdni ul. Lazurowej oraz zamknięcia wlotu ul. Sterniczej. Ruch wróci pod koniec października, a wszystkie prace zakończą się w grudniu tego roku.