Warszawa. Kończą się prace na pierwszym z wiaduktów Trasy Łazienkowskiej
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl, UM Warszawa
- 2022-12-01
Długość każdego z przebudowywanych wiaduktów Trasy Łazienkowskiej wynosi blisko 400 m. Obiekty zostały wybudowane wraz z pozostałą częścią Trasy Łazienkowskiej i udostępnione do ruchu w 1974 r. Po ponad 40 latach eksploatacji specjaliści z Politechniki Warszawskiej wykonali ekspertyzę ich stanu, w której rekomendowali rozbiórkę i odbudowę wiaduktów od podstaw. Pierwszy z obiektów, czyli północny, wyłączony został z ruchu koniec stycznia 2022 r. Po rozebraniu starej konstrukcji ruszyła budowa nowego wiaduktu, który na początku 2023 r. ma przejąć ruch w obydwu kierunkach. Umożliwi to zamknięcie i przebudowę obiektu znajdującego się po stronie południowej.
- Na budowanym wiadukcie Trasy Łazienkowskiej, po zamontowaniu m.in. krawężników, układana jest już pierwsza, asfaltowa warstwa wiążąca o grubości 4,5 cm. Kolejnym etapem prac będzie układanie warstwy ścieralnej o grubości 3,5 cm. Nawierzchnia wykonana jest z mieszanki mineralno-asfaltowej BBTM, która redukuje hałas drogowy. Na wiadukcie, poza asfaltowaniem, trwają również ostatnie prace związane z betonowaniem kap chodnikowych (część mostu, na której znajdują się m.in. chodnik dla pieszych oraz krawężniki). Na gotowych już odcinkach montowane są balustrady i bariery energochłonne – informuje Urząd Miejski Warszawy.|
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy stoi w miejscu. To jedna z najdłużej przygotowywanych inwestycji drogowych
Nowe wiadukty będą trwalsze od swoich poprzedników i zostaną wyposażone w obustronne ciągi pieszo-rowerowe i pochylnie poprawiające dostępność Trasy Łazienkowskiej dla osób z ograniczeniami ruchowymi. Inwestycja potrwa do marca 2024 r. Realizuje ją Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta.
Prace trwające przy parku Agrykola to kolejny etap przebudowy Trasy Łazienkowskiej. Dotychczas wyremontowany zostały most Łazienkowski oraz estakady i wiadukty trasy na węzłach z Wisłostradą, Wałem Miedzeszyńskim oraz na Przyczółku Grochowskim.
Następna inwestycja obejmie rozbiórkę i odbudowę wiaduktów nad ul. Paryską oraz budowę ekranów akustycznych i wymianę nawierzchni jezdni w al. Stanów Zjednoczonych – na odcinku od ul. Bajońskiej do ul. Międzynarodowej. Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta przygotowuje się do podpisania umowy z wykonawcą tych prac, które mają być zrealizowane w przeciągu 30 miesięcy.
Inwestycja uzyskała dofinansowanie w kwocie 114 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.