1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Warszawa szuka projektanta wiaduktów Trasy Łazienkowskiej

Warszawa szuka projektanta wiaduktów Trasy Łazienkowskiej

  1. conadrogach.pl
  2. ZMID Warszawa
  3. 2017-01-17
Warszawa szuka projektanta wiaduktów Trasy Łazienkowskiej
W przetargu na projekt wiaduktów Trasy Łazienkowskiej w Warszawie wyłoniony wykonawca będzie miał rok na opracowanie dokumentacji. Potem rusza prace budowlane, które zakończą się w 2019 r. Zdjęcia: ZMID Warszawa
Trwa przetarg na projekt wiaduktów Trasy Łazienkowskiej w Warszawie. Prace projektowe oraz roboty budowlane mają być realizowane w latach 2017-2019 r.

W grudniu otwarte zostały oferty na dokumentację projektową przebudowy wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy Agrykoli. O zamówienie stara się siedem firm: Transprojekt Gdański, Halcrow Group, Voessing Polska, konsorcjum: Schuessler-Plan Inżynierzy i Pomost Warszawa, Promost Consulting, Multiconsult Polska, Mosty Katowice. Ceny ofertowe wahają się od 850 tys. do 2 mln zł. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał rok na wywiązanie się z umowy. Potem rusza prace budowlane. Inwestycja przewidziana jest do realizacji na lata 2017-2019.

Wiadukty Trasy Łazienkowskiej zlokalizowane są w ciągu Trasy Łazienkowskiej w dzielnicy Śródmieście nad Parkiem Agrykola i rondem Stanisława Sedlaczka (skrzyżowanie ulic Łazienkowskiej, Myśliwieckiej i Rozbrat). Zaprojektowane zostały jako dwa bliźniacze żelbetowe wiadukty płytowe w układzie ramowym. Długość każdego z nich wynosi 392 m, szerokość jezdni po 10,5 m. Wybudowano je wraz z Trasą Łazienkowską w 1974 r.

W 2015 r. Politechnika Warszawska wykonała na zlecenie ZMID ekspertyzę dotyczącą stanu technicznego wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przy Parku Agrykola. Z opracowania wynika, że po 41 latach eksploatacji, kondycja obiektów jest niedostateczna. Decyduje o tym przede wszystkim zły stan ustroju nośnego filarów rozdzielczych, dylatacji podłużnej, izolacji pomostu oraz odwodnienia. Aby powstrzymać dalszą degradację, konieczne jest wykonanie remontu wiaduktów. Autorzy ekspertyzy rekomendują rozebranie obiektów i odbudowanie ich od podstaw. Pozwoli to na uzyskanie większej trwałości i estetyki, ale również na podniesienie nośności z klasy D na klasę A oraz eliminację dylatacji podłużnej i rozsunięcie wiaduktów.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Jak dojadę - Warszawa