Wiadomości z polskich dróg: Budowa S7 Płońsk – Czosnów – od 8.11.2022 utrudnienia przy węźle Modlin
- M.K.
- conadrogach.pl
- 2022-11-08

Po zakończeniu prac kierowcy zyskają blisko 10 km odcinek szerokiej drogi ekspresowej S7 między Modlinem a Czosnowem. Obecną dwujezdniową trasę zastąpi trzypasowa. Rozbudowane zostaną węzły drogowe Modlin i Błonie oraz most przez Wisłę w Zakroczymiu, który będzie miał przekrój dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Za zadanie odpowiedzialna jest firma Budimex. S7 Modlin – Czosnów to cześć większej inwestycji jaką jest budowa trasy S7 z Czosnowa do Płońska.
Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Płońsk – Czosnów realizowana jest w podziale na trzy zadania:
- Odcinek od węzła Siedlin (bez węzła) do węzła Załuski (bez węzła), długość ok. 12,9 km
- Odcinek od węzła Załuski (z węzłem) do węzła Modlin (bez węzła), długość ok. 12 km
- Odcinek od węzła Modlin (z węzłem) do węzła Czosnów (bez węzła), długość ok. 9,7 km.
Mapa drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów w podziale na odcinki realizacyjne. Mapa: GDDKIA
Budowana droga ekspresowa S7 Płońsk - Czosnów będzie przebiega w większości po istniejącym śladzie. Trasa rozpoczyna się na połączeniu z ekspresową obwodnicą Płońska w km 300+000, za istniejącym węzłem Siedlin na przecięciu dróg krajowych nr 7 i nr 10. Koniec trasy znajduje się w miejscowości Czosnów, jako dowiązanie do projektowanego w ramach odrębnego zamówienia węzła Czosnów. Dodatkowo inwestycja dotyczy nowego przebiegu drogi krajowej nr 62, zlokalizowanej w rejonie węzła Ostrzykowizna w ciągu projektowanej drogi S7.
Parametry techniczne drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów:
- Klasa drogi – S
- Prędkość projektowa – 120 km/h
- Nośność – 11,5 t/oś
- Kategoria ruchu – KR7
- Całkowicie ograniczona dostępność (dostępność tylko w węzłach)
- Ilość jezdni – 2
- Szerokość pasów ruchu: 3 x 3,5 m + 2,5 m pas awaryjny.