• Facebook - conadrogach
Większy budżet na S16 zatwierdzony – przetarg może ruszać!
Przygotowania do przetargu na projekt i budowę S16 Borki Wielkie - Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu DK59 na ostatniej prostej. Zdjęcia: GDDKIA

Rząd dołożył 120 mln zł, aby zrealizować w pełnym zakresie drogę ekspresową S16 Borki Wielkie – Mrągowo i 4 km obwodnicy Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59. Dzięki temu nic już nie stoi na przeszkodzie by ogłosić przetarg na projekt i budowę tej ważnej trasy dla północno-wschodniej Polski.

- Przewidujemy, że latem 2019 roku będziemy mogli podpisać umowę z wykonawcą. Rozpoczęcie robót budowlanych przewidywane jest na grudzień 2020, zakończenie w marcu 2023 – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Aby przetarg na projekt i budowę mógł ruszyć, minister infrastruktury musiał podpisać aneks do Programu Inwestycji dla budowy drogi S16 Olsztyn (S51) – Ełk (S61) na odcinku Borki Wielkie – Mrągowo. Konieczność podpisania aneksu wynikła ze zwiększenia szacunkowego kosztu inwestycji o 120 mln zł. Spowodowane to zostało zmianą klasy drogi z GP na S (droga ekspresowa), trudnymi warunkami gruntowo-wodnymi, budową systemu zarządzania ruchem oraz budową pary MOP-ów i obwodu utrzymania drogowego.

 

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie - Mrągowo

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S16 Borki Wielkie - Mrągowo. Mapa: GDDKIA

Nowa droga ekspresowa będzie miała długość 17,1 km – 13,1 km w ciągu S16 oraz 4 km w ciągu DK59 (obwodnica Mrągowa). Przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa w ciągu DK59 będzie to droga o przekroju w większości jednojezdniowym (1x2). Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.

Szesnastka to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur w układzie równoleżnikowym. Ma znaczenie międzynarodowe, krajowe i regionalne. Jest to najkrótsza trasa tranzytowa między Berlinem a Państwami Bałtyckimi oraz główna regionalna droga ze wschodu na zachód, łącząca najważniejsze ośrodki regionalne (Suwałki, Augustów, Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iława, Ostróda), z trasami układu południkowego. Ponadto droga krajowa nr 16 stanowi kanał ważnych strumieni ruchu turystycznego, szczególnie z Niemiec, jako kręgosłup do którego podłączone są lokalne drogi biegnące w osi północ - południe. Inwestycja będzie kolejnym etapem rozbudowy drogi ekspresowej S16.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

elPolako
2018-09-11 10:25
Lepsze drogi, więcej turystów, wszyscy na tym skorzystają, przydałoby się rozbudowanie DK z Warszawy do Szczytna, trasa z Warszawy bezpośrednio na północ - Mazury

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: