Wielka rozbudowa autostrady A2. Nowe pasy ruchu na trasie Łódź - Warszawa
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-12-07
Inwestycja polegać będzie na dobudowie na ponad 88 km odcinku autostrady A2 od węzła „Łódź Północ” (bez węzła) do węzła „Konotopa” (bez węzła) po jednym pasie ruchu, tj. od węzła „Łódź Północ” do węzła „Pruszków” trzeciego pasa ruchu, a na odcinku węzeł „Pruszków” - węzeł „Konotopa” czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2, z wykorzystaniem istniejącego szerokiego pasa dzielącego (pasa rozdziału), posiadającego rezerwę pod takie właśnie poszerzenie.
Podpisane przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka programy inwestycyjne obejmują cały odcinek autostrady A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią (w podziale na województwo łódzkie i mazowieckie) i zakładają przygotowanie niezbędnych analiz, dokumentacji oraz opracowań do wydania decyzji pozwalających ogłosić postępowanie przetargowe.
Mapa autostrady A2 Łódź (w. Łódź Północ) - Warszawa (w. Konotopa). Trasa zyska dodatkowy pas ruchu. Mapa: GDDKIA
- Zakłada się, że prace przygotowawcze rozpoczną się niezwłocznie i będą trwać maksymalnie do 2021 roku. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Natomiast na samą realizację powinno się przewidzieć okres nawet do 3 lat, z uwagi na planowane prace bez zamykania odcinka dla ruchu. Łączny koszt rozbudowy o jeden pas może wynieść ok 600 mln zł. Ostateczny czas, który będzie niezbędny na realizację zadania zostanie ustalony po przeprowadzeniu prac przygotowawczych- poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Rozbudowa ma na celu dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią. Jest to ważne w szczególności w obliczu planowanego do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego.