Wiosną otwarcie węzła Rynarzewo na S5 Szubin – Bydgoszcz
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2022-03-11
Ostatni kwartał 2021 roku to oddanie kierowcom kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ o długości 9,7 kilometra. Dzięki temu kierowcy jadący w kierunku Poznania czy Wrocławia mają całą trasę S5 bez zakłóceń.
Ekspresowa S5 połączyła z Poznań z Bydgoszczą
Droga ekspresowa S5 Szubin - Bydgoszcz otwarta jesienią 2021 r. Zdjęcia: GDDKIA
W dalszym ciągu na odcinku drogi S5 Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ trwają prace na drogach dojazdowych i w sąsiedztwie trasy głównej. Nieczynne pozostają również zjazdy na węźle Rynarzewo. Zawansowanie rzeczowe kontraktu na koniec lutego to 91,5 procenta.
Na S5 Szubin - Bydgoszcz prace wykończeniowe prowadzone są poza jezdnią główną. Zdjęcia: GDDKIA
- Obecnie trwają prace wykończeniowe m.in. przy budowie rond na węźle Rynarzewo. Otwarcie zjazdów węzła nastąpi wiosną – zapowiadają drogowcy.
Wykonawcą odcinka jest konsorcjum Kobylarnia – Mirbud.
Węzeł Rynarzewo w ciągu drogi ekspresowej S5 Szubin - Bydgoszcz. Zdjecia: GDDKIA
W sumie, w woj. kujawsko-pomorskim, kierowcy jeżdżą obiema jezdniami trasy S5 o łącznej długości ok. 83 km począwszy od granicy województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego do węzła Bydgoszcz Północ.
W budowie pozostają jeszcze dwa odcinki na północ od Bydgoszczy, prowadzące do autostrady A1. Są to odcinki, dla których konieczny był wybór nowego wykonawcy prac: Bydgoszcz – Świecie, Świecie – Nowe Marzy (podobnie było z S5 Szubin - Bydgoszcz).
Droga S5. Aktualności z budowy trasy Bydgoszcz – A1 Nowe Marzy
Od wiosny ubiegłego roku, po przetargach i podpisaniu umów z nowymi wykonawcami, prace są kontynuowane. Według umów ich budowa zakończy się w III kwartale 2022 roku.
Droga ekspresowa S5 w woj. kujawsko-pomorskim została podzielona na siedem odcinków realizacyjnych od granicy województwa z Wielkopolską do węzła Nowe Marzy na połączeniu z autostradą A1 (koło Grudziądza), z czego do tej pory otwarto cztery, piąty Szubin - Bydgoszcz jest udostępniony do ruchu. Łączny koszt inwestycji to ok. 3,4 mld zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko to prawie 1,8 mld zł.