Wpłynęło 9 ofert na zaprojektowanie S12 od granicy woj. do Radomia
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-06-30
Najniższą cenę tj. 4,8 mln zł zaoferowało Konsorcjum firm: SAFEGE S.A.S.; Schuessler–Plan Inżynierzy Sp. z o. o; Schüßler–Plan Ingenieurgesellschaft mbH, natomiast najwyższą cenę tj. 12,2 mln zł ma oferta złożona przez Konsorcjum firm: MP-Mosty Sp. z o. o.; MPRB Sp. z o. o.;
Zadaniem projektanta będzie analiza wielokryterialna wariantów przebiegu przyszłej drogi ekspresowej S12 oraz przygotowanie materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej. Wykonawca będzie miał 32 miesiące na wywiązanie się z zadania. GDDKIA planuje podpisać umowę we wrzesień br. - przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu – dodają drogowcy.
Droga ekspresowa S12 na odcinku granica woj. łódzkiego – węzeł Radom Południe – Puławy będzie posiadała 2 jezdnie po 2 pasy ruchu oraz 12 metrowy pas rozdziału, umożliwiającym w przyszłości dobudowanie 3 pasa ruchu.
Planowany odcinek będzie liczył 100 km. Trasa S12 ma omijać Radom od południa i będzie to tzw. duża obwodnica Radomia. Obwodnica Radomia rozpocznie się w Mniszku, a będzie kończyć w Goździe. Trasa została ujęta w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. Jej realizację zaplanowano wstępnie na lata 2019-2023.
Docelowo, cała droga ekspresowa S12 będzie miała 315 km długości i pobiegnie z centrum kraju – (Piotrków Trybunalski, gdzie połączy się z drogą ekspresową S8 i autostradą A1) przez Opoczno, Radom (połączenie z drogą S7) , Lublin (połączenie z S19 i S17) do Dorohuska na granicy z Ukrainą.
Obecnie w użytkowaniu są jedynie krótkie odcinki drogi ekspresowej S12 - będące obwodnicami miast. Są to obwodnica Opoczna, część obwodnicy Puław i obwodnica Lublina (tu jednak przebieg S12 pokrywa się z przebiegiem dróg S17 i S19). W realizacji jest II etap obwodnicy Puław.