Wrocław: Nowy pomysł na zmniejszenie korków na wlocie z A4 i DK35
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2021-10-29
W poprzedniej organizacji ruchu pojazdy poruszające się DK35 od strony Bielan Wrocławskich do Wrocławia miały pierwszeństwo przez pojazdami zjeżdżającymi z łącznicy autostradowej. Niemal codziennie tworzyły się długie kolejki pojazdów na łącznicy i na jezdni autostrady A4. Niejednokrotnie dochodziło do niebezpiecznych sytuacji, gdy pojazdy poruszające się po A4 z dużą prędkością napotykały na pojazdy stojące w zatorze. To stwarzało ogromne zagrożenie.
Jest decyzja środowiskowa dla ważnej ekspresowki z Wrocławia
Dlatego też na wjeździe do Wrocławia od strony Bielan Wrocławskich na DK35 drogowcy wygrodzili tymczasowo prawy pas ruchu, aby pojazdy zjeżdżające z łącznicy autostradowej mogły płynniej włączać się do ruchu. Kolejka samochodów, która tworzyła się na łącznicy i blokowała pas autostrady, znacznie się zmniejszyła.
- Bezkolizyjny zjazd z łącznicy autostradowej, mniejsza kolejka samochodów na A4, a tym samym poprawa bezpieczeństwa w obrębie węzła bielańskiego. Oto pierwsze obserwacje po wprowadzeniu zmiany organizacji ruchu na węźle autostradowym Bielany Wrocławskie – pozytywnie oceniają nowe rozwiązanie przedstawiciele wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ponad cztery lata potrwa projektowanie autostrady A4 Wrocław – Legnica
Węzeł Bielany Wrocławskie na połączeniu A4 z DK8, DK35 oraz DK5 w stronę Wrocławia. Mapa: Google Maps
Niestety niezadowoleni są mieszkańcy okolicznych miejscowości i kierowcy zmierzający z Kłodzka, Świdnicy i Wałbrzycha. Zmiany utrudniły dojazd do miasta, korki tworzą się w ciągu drogi przez Bielany Wrocławskie (DK8) i na DK35 ze Świdnicy. Protestują władze gminy Kobierzyce i domagają się przywrócenia dawnej organizacji ruchu na drodze prowadzącej do Wrocławia.
GDDKIA tłumaczy, że zatory, głównie w godzinach szczytu, na wlocie drogi powiatowej z Bielan Wrocławskich oraz na DK35 z Wałbrzycha są w dużej mierze związane z ograniczoną przepustowością układu drogowego w obrębie południowej części Wrocławia i nie ma obecnie dobrych rozwiązań, bo układ drogowy powstawał wiele lat temu i przy diametralnie niższym natężeniu ruchu.
Duże zmiany na A4 w woj. opolskim. Remontowana będzie jezdnia do Wrocławia
- Z uwagi na istniejącą geometrię węzła Bielany Wrocławskie wypracowanie rozwiązania poprawiającego sytuację na autostradzie A4, bez wprowadzenia ograniczeń ruchu na pozostałych drogach, jest niemożliwe do osiągniecia. Funkcjonowanie nowej organizacji ruchu obserwujemy od jej wprowadzenia wraz z przedstawicielami Starostwa Powiatowego we Wrocławiu oraz z policjantami z Komend Wojewódzkiej i Miejskiej. Obserwacje posłużą do wypracowania docelowego rozwiązania – dodają drogowcy.
Potężne korki na autostradzie A4 pod Wrocławiem tworzą się niemal codziennie to od wielu lat. Sytuację mają zmienić nowe inwestycje. W planach drogowców jest budowa lub rozbudowa odcinka A4 Wrocław – Legnica - Krzyżowa w tym budowa nowego węzła, który zastąpi Bielański lub rozbudowa obecnego. Niestety jest to zadanie wieloletnie (obecnie na etapie prac projektowych), co oznacza że trudna sytuacja na wrocławskim odcinku A4-ki to jeszcze perspektywa dobrych kilku lat…