Wschodnia obwodnica Warszawy
- conadrogach.pl
- opracowanie własne
- 2015-11-16

Przypomnijmy, w 2005 roku złożono wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na budowę Wschodniej Obwodnicy Warszawy i dwa lata później taka decyzja została wydana. Jednak problemy natury środowiskowej sprawiły, że w 2010 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił tę decyzję. W lipcu 2015 roku GDDKiA ponownie wystąpiła o wydanie decyzji środowiskowej.
Wschodnia Obwodnica Warszawy w planowanym kształcie biegnie przez tereny należące do Miasta Stołecznego Warszawy oraz powiatów wołomińskiego, mińskiego i otwockiego. Od węzła Drewnica do węzła Zakręt obwodnica ta będzie mieć ok. 14 km długości i będzie drogą dwujezdniową o trzech pasach ruchu w każdym kierunku. Według planów WOW miała być przejezdna w II kwartale 2018 roku, jednak już teraz wiadomo, że ten termin nie zostanie dotrzymany. Są szanse, że prace budowlane zakończone zostaną do 2020 roku.
Na Wschodniej Obwodnicy Warszawy planowane są następujące węzły drogowe:
- Drewnica - skrzyżowanie z S8;
- Zielonka - skrzyżowanie z ul. J. Piłsudskiego (DW631 - kierunek Nieporęt) oraz S. Wyszyńskiego (DW634 - kierunek Wołomin);
- Poligon;
- Rembertów - skrzyżowanie z ul. Okuniewską (DW637 - kierunek Sulejówek);
- Wesoła;
- Zakręt - skrzyżowanie z planowaną drogą S2;
- Lubelska - skrzyżowanie z autostradą A2.