1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Wykonawcy chcą więcej za budowę S5 pomiędzy Szubinem a Bydgoszczą

Wykonawcy chcą więcej za budowę S5 pomiędzy Szubinem a Bydgoszczą

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-11-15
Wykonawcy chcą więcej za budowę S5 pomiędzy Szubinem a Bydgoszczą
Budowa drogi ekspresowej S5 Szubin - Bydgoszcz opóźni się co najmniej o dwa lata. Znamy już oferty od wykonawców. Prace mają ruszyć w marcu 2020 r. Zdjęcia: GDDKIA
Aż trzy odcinki drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko-pomorskim czekają na nowych wykonawców, którzy dokończą budowę porzuconą pół roku temu przez włoską firmę Impresa Pizzarotti. Poznaliśmy już oferty na fragment prowadzący z Szubina do Bydgoszczy. Najtańsze oferty przewyższają budżet GDDKIA o 60 mln zł. Budowa musi ruszyć jak najszybciej, bo to czarna dziura na mapie drogi ekspresowej S5 prowadzącej z Wrocławia przez Poznań do Bydgoszczy.

Przypominamy, że prace stanęły na trzech odcinkach S5 w województwie kujawsko-pomorskim (Nowe Marzy - Świecie Południe; Świecie Południe - Bydgoszcz Północ oraz Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ). To tu włoska firma nie realizowała prac i nie płaciła podwykonawcom, co skończyło się wypowiedzeniem umowy w czerwcu br.

W sierpniu 2019 roku ogłoszone zostały przetargi na dokończenie prac. Wpłynęło ponad 2500 zapytań od potencjalnych oferentów (z czego 700 zapytań dotyczyło przetargu na odcinek Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ) co wydłużyło czas postępowania.

- 13 listopada 2019 roku otwarte zostały oferty w przetargu na wyłonienie nowego wykonawcy piątego odcinka drogi ekspresowej S5 Bydgoszcz Błonie - Szubin Północ. Do przetargu zgłosiło się 6 wykonawców. Kolejnym etapem będzie weryfikacja złożonych ofert – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Kto wybuduje S5 Szubin - Bydgoszcz. Mapa drogi ekspresowej S5

Kto wybuduje S5 Szubin - Bydgoszcz? Mapa drogi ekspresowej S5. Mapa: GDDKIA

Okazało się, ze oferty przewyższają budżet założony przez drogowców, wynoszący niespełna 300 mln zł. Najtaniej prace wyceniło konsorcjum PBDiM Kobylarnia i Mirbud – ponad 359 mln zł. Poniżej 400 mln zł prace wyceniła jeszcze firma Budimex – ponad 381 mln zł. Najdroższa oferta opiewa na 556 mln zł i wpłynęła od firmy Polaqua.

GDDKIA będzie musiała dołożyć do budowy tego odcinka, by w marcu ruszyć z jego budową. Odcinek Szubin Północ – Bydgoszcz Błonie to bardzo ważna, około 10 km część trasy S5. Opóźnienie w jego budowie powoduje, że kierowcy nie będą mogli bezpośrednio dotrzeć do obwodnicy Bydgoszczy, która ma być oddawana w tym i przyszłym roku.

Dla pozostałych dwóch odcinków S5 na północ od Bydgoszczy (Nowe Marzy - Świecie Południe oraz Świecie Południe - Bydgoszcz Północ) termin otwarcia ofert wyznaczono na 26 listopada br.

Tak wygląda budowa pozostałych odcinków trasy S5 od granicy z woj. wielkopolskim do Świecia:

Trasa S5 w Kujawsko-Pomorskim: co do oddania, w budowie, a gdzie prace stoją

Odcinki drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko-pomorskim

Realizacja drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko-pomorskim mimo, że ruszyła niemal równocześnie to jest na różnych etapach. Zdjęcia: GDDKIA

Początkowo planowano, że droga ekspresowa S5  będzie miała około 365 km długości i połączy Wrocław (autostrada A4 i A8), Poznań (autostrada A2), Gniezno, Bydgoszcz i Grudziądz (autostrada A1). Po analizie przyszłej sieci drogowej i prognozowanego ruchu resort infrastruktury uznał za zasadne przedłużenie S5-ki do Ostródy i drogi ekspresowej S7 wydłużając ją do ok. 400 km i łącząc cztery województwa: dolnośląskie, wielkopolskie, kujawsko-pomorskie i warmińsko-mazurskie.

Przedłużona S5 połączy autostradę A1 koło Grudziądza z drogą S7 w Ostródzie

Korytarze przyszłej drogi ekspresowej S5 Grudziądz - Ostróda

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S5