• Facebook - conadrogach
Wykonawcy rezygnują z budowy S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi
Wykonawcy wycofali się z budowy północnego odcinka Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14. Zdjęcia: GDDKIA

Czarne chmury zawisły nad północnym z odcinkiem Zachodniej Obwodnicy Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14. Okazuje się, że wszyscy zainteresowani wcześniej wykonawcy wycofują się z realizacji odcinka drogi ekspresowej S14 od węzła Teofilów do miejscowości Słowik.

Konsorcjum Strabag i Budimex zdecydowało, że nie podpisze umowy z GDDKiA. Wcześniej z kontraktu na projekt i budowę wycofała się firma Eurovia. Rosnące ceny materiałów i wynagrodzeń pracowników to główny powód rezygnacji z inwestycji.

 

- Po wnikliwej analizie obecnych uwarunkowań rynkowych, które uległy istotnej i nieprzewidywalnej zmianie w stosunku do stanu sprzed dnia złożenia oferty ( 27.11.2017 r.), konsorcjum Strabag i Budimex nie podejmie się realizacji projektu budowy drogi ekspresowej S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi – poinformowała grupa Strabag.

 

Droga ekspresowa S14 - zachodnia obwodnica Łodzi

Wizualizacja odcinka drogi ekspresowej S14 - Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Zdjecia: GDDKIA

Znalezienie nowego wykonawcy znacząco opóźni prace i w efekcie nie będzie możliwe oddanie pełnej obwodnicy w terminie. Od października w realizacji znajduje się bowiem odcinek południowy od węzła Lublinek do węzła Teofilów. Jego wykonaniem zajmuje się konsorcjum firm Budimex i Strabag. Ponad 12 kilometrowy fragment ekspresówki nie spełni jednak swojej funkcji bez fragmentu prowadzącego na północ.

 

Pojawiają się więc poważne obawy, czy trasa S14 zostanie zbudowana w najbliższych latach.. Obecnie drogowcy znaleźli się ponownie w punkcie wyjścia. Konieczne jest rozpisanie nowego przetargu.

 

 

Mapa przebiegu zachodniej obwodnicy Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14 w podziale na zadania.

Mapa przebiegu zachodniej obwodnicy Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14 w podziale na zadania. Mapa: GDDKIA

 

Obwodnica w ciągu S14 o łącznej długości około 28,5 km pozwoli „domknąć” autostradowy „ring” wokół aglomeracji łódzkiej. Droga ma poprawić warunki życia mieszkańców: Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego. Zyskają też kierowcy bo ekspresówka zdecydowanie skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania. Droga S14 będzie naturalną alternatywą do odcinka autostrady A1 na wysokości Łodzi, a także pozwoli sprawniej poruszać się po całej aglomeracji Łódzkiej, bez konieczności przejazdu przez centra miast.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

R
2018-11-20 12:40
Wałki przy SKOK-ach,KNF,pomniki-to jest priorytet dla pisu a nie jakieś tam obwodnice.Czego się spodziewaliście dając im władzę w 2015r?Na długo przed tamtymi wyborami mówiłem że jak dorwą się do koryta to Łodzianie zobaczą S14 jak świnia niebo.
Petras
2018-11-20 09:48
Zachodnia Obwodnica Łodzi = ZŁO :P
B
2018-11-19 20:38
elPolako: sam dolewasz oliwy do ognia pisząc takie teksty, siejesz ferment na forum. Każdy ma jakieś sympatie polityczne, ale piszemy o drogach i opieramy się na faktach i tyle. Umowa nie podpisana i tyle. Konsorcjum Strabag i Budimex wycofało się z inwestycji, nie sądzę że z pobudek politycznych a raczej ekonomicznych. te dwie firmy podpisywały kontrakty i za obcej władzy jak i poprzedniej.
elPolako
2018-11-19 11:39
mam nadzieję, że wszyscy tu zgromadzeni wiedzą o tym, że PO-PSL Nowośmieszna za kasę od Niemców daje pensje trollom(internetowym naganiaczom propagandy lewackiej wel niemieckiej wel rosyjskiej) ażeby skłócać Polaków i wprowadzać ferment! To są inwestycje miliardowe! nie kupno Wieśwagena na komisie! Zawsze mogą wyniknąć problemy, tym bardziej, że w kraju mamy TOTALNĄ ŁoPOzycję!
jepetto
2018-11-19 08:58
pinokio i pinokio-zwei - a nosy wam za bardzo nie urosły?
Jerzyk
2018-11-18 13:48
W artykule jest informacja że trasa S14 będzie alternatywą dla A1 i z tym stwierdzeniem się nie zgadzam. Na pewno trasa S14 radykalnie poprawi ruch lokalny dla mieszkańców Łodzi oraz miast leżących po zachodniej stronie miasta. Natomiast nikt z kierowców którzy jadą tranzytem przez Łódź, nie skorzystają z S14, z jednej prostej przyczyny - trafią na odcinek płatny A2. Jadąc np z Wrocławia do Torunia wszyscy pojadą S8 do węzła Łódź Południe i zjadą na A1, po drodze nie ma żadnych bramek, korków i kolejek. I tu nie chodzi o kilka złotych za odcinek płatny, tylko o czas i płynność jazdy. Jedyny przypadek że skorzystałbym z S14 to wypadek na A1 i blokada autostrady.
Pinokio-zwei
2018-11-18 00:44
Moim zdaniem Pinokio ma racje - PiS chce położyć łapę na kasie na drogi i wiele opieszalosci jest wg mnie celowo. Poza tym - zawsze można z firmami pogadać i zniechęcić „dosyć przecież zbudowaliśmy”
kpc001
2018-11-18 00:39
W przypadku rosnących cen materiałów i kosztów pracy wykonawcy rezygnują :-( (pewnie źle oszacowali ryzyka). Ciekawe czy w przypadku spadku cen materiałów i kosztów pracy wykonawcy decydują się na obniżenie wynagrodzenia. Cykle koniunkturalne mają to do siebie, że raz jest pod górę, a raz z góry. Kto powiedział, że za 2 lata wszystko będzie drożało?
1 2 3 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: