Wykonawcy rezygnują z budowy S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-11-16
Konsorcjum Strabag i Budimex zdecydowało, że nie podpisze umowy z GDDKiA. Wcześniej z kontraktu na projekt i budowę wycofała się firma Eurovia. Rosnące ceny materiałów i wynagrodzeń pracowników to główny powód rezygnacji z inwestycji.
- Po wnikliwej analizie obecnych uwarunkowań rynkowych, które uległy istotnej i nieprzewidywalnej zmianie w stosunku do stanu sprzed dnia złożenia oferty ( 27.11.2017 r.), konsorcjum Strabag i Budimex nie podejmie się realizacji projektu budowy drogi ekspresowej S14 Zachodniej Obwodnicy Łodzi – poinformowała grupa Strabag.
Wizualizacja odcinka drogi ekspresowej S14 - Zachodniej Obwodnicy Łodzi. Zdjecia: GDDKIA
Znalezienie nowego wykonawcy znacząco opóźni prace i w efekcie nie będzie możliwe oddanie pełnej obwodnicy w terminie. Od października w realizacji znajduje się bowiem odcinek południowy od węzła Lublinek do węzła Teofilów. Jego wykonaniem zajmuje się konsorcjum firm Budimex i Strabag. Ponad 12 kilometrowy fragment ekspresówki nie spełni jednak swojej funkcji bez fragmentu prowadzącego na północ.
Pojawiają się więc poważne obawy, czy trasa S14 zostanie zbudowana w najbliższych latach.. Obecnie drogowcy znaleźli się ponownie w punkcie wyjścia. Konieczne jest rozpisanie nowego przetargu.
Mapa przebiegu zachodniej obwodnicy Łodzi w ciągu drogi ekspresowej S14 w podziale na zadania. Mapa: GDDKIA
Obwodnica w ciągu S14 o łącznej długości około 28,5 km pozwoli „domknąć” autostradowy „ring” wokół aglomeracji łódzkiej. Droga ma poprawić warunki życia mieszkańców: Łodzi, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego. Zyskają też kierowcy bo ekspresówka zdecydowanie skróci czas przejazdu przez centrum kraju, poprawiając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania. Droga S14 będzie naturalną alternatywą do odcinka autostrady A1 na wysokości Łodzi, a także pozwoli sprawniej poruszać się po całej aglomeracji Łódzkiej, bez konieczności przejazdu przez centra miast.