1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Wystartowała budowa nowego odcinka Zakopianki, DK47 Rdzawka – Nowy Targ

Wystartowała budowa nowego odcinka Zakopianki, DK47 Rdzawka – Nowy Targ

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2020-06-26
Wystartowała budowa nowego odcinka Zakopianki, DK47 Rdzawka – Nowy Targ
Dwujezdniowa droga na Podhale. Rusza budowa DK47 Rdzawka - Nowy Targ. Zdjęcia: GDDKIA
Dwujezdniowa droga klasy GP, cztery węzły drogowe oraz 27 obiektów mosty i wiadukty – taka będzie nowa Zakopianka z Rdzawki do Nowego Targu. Wspomniany odcinek drogi krajowej nr 47 powstanie w nowym śladzie. Pojedziemy nim w drugiej połowie 2023 roku.

Po fazie projektowania rusza budowa drogi krajowej nr 47, popularnie zwanej Zakopianką, na odcinku Rdzawka – Nowy Targ. Wojewoda Małopolski wydał decyzję zezwalającą na realizację drogi krajowej nr 47 z Rdzawki do Nowego Targu. 

- Zanim na budowę wjedzie ciężki sprzęt, saperzy sprawdzą teren pod kątem ewentualnych niewybuchów, geodeci wytyczą drogi technologiczne w terenie, a przyrodnicy przygotują inwentaryzację i raport. Następnie karczowanie terenu, zdejmowanie warstwy gleby, budowa dróg technologicznych i w końcu samej drogi DK47 wraz z obiektami inżynierskimi - wyjaśniają drogowcy. 

To ważna inwestycja, która ma zmienić drogowe oblicze Podhala. Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten jeszcze wzrasta, tworzą się korki. W Nowym Targu krzyżują się drogi krajowe nr 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca, rozprowadzające ruch na Podhalu. Sytuację komplikują liczne zjazdy, zabudowa wzdłuż istniejącej drogi, ruch pieszych. Budowa nowej dwujezdniowej drogi w nowym śladzie ma umożliwić szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym), o długości 16,1 km. Budowa obejmuje cztery węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. W ciągu trasy wyrośnie 27 obiektów inżynierskich, w tym mosty i wiadukty. Najdłuższy wiadukt tej trasy, który powstanie w Nowym Targu, będzie miał 850 m długości, a drugi co do wielkości w miejscowości Lasek będzie miał prawie 690 m długości. Różnica poziomów pomiędzy początkiem odcinka i węzłem Nowy Targ Południe będzie wynosiła 190 m. Zadanie zakłada również budowę dróg obsługujących tereny przyległe do inwestycji, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, kanalizacji i odwodnienia, urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt).

Nową Zakopianką z Rdzawki do Nowego Targu pojedziemy w III kwartale 2023 r. – tak zakłada umowa zawarta z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych „INTERCOR” z Zawiercia. Koszt inwestycji to ponad 880 mln zł.

W efekcie prowadzonych inwestycji Kraków z Nowym Targiem zostaną połączone na całym przebiegu drogą dwujezdniową S7 i DK47. Ma to kluczowe znaczenie dla wszystkich osób przyjeżdżających z różnych regionów kraju na Podhale i pod Tatry. 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 47 Jak dojadę - Nowy Targ