W wakacje umowa na ostatni odcinek S7 Warszawa – Gdańsk
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2024-07-22
S7 Kiełpin - Warszawa - wybór najkorzystniejszej oferty na opracowanie projektu i uzyskanie ZRID
Ostatnio poznaliśmy wykonawcę, który zaprojektuje i uzyska ZRID dla północnego wylotu drogi ekspresowej S7 z Warszawy, od Kiełpina do Trasy Armii Krajowej i skrzyżowania z S8 w stolicy. Najkorzystniejszą ofertę o wartości ponad 54,2 km złożyło konsorcjum firm Transprojekt Gdański (lider) oraz Biuro Projektowo–Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa.
- Jeśli nie będzie odwołań od tego wyboru, umowę przewidujemy podpisać na przełomie lipca i sierpnia 2024 r. Biuro projektowe będzie miało 41 miesięcy przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych dla budowy drogi. Przy sprawnym przebiegu procesu projektowania oraz pozyskiwaniu niezbędnych uzgodnień i decyzji zasadnicza dokumentacja będzie gotowa w I kwartale 2026 r. Kolejnym krokiem będzie ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy prac budowlanych – zapowiadają drogowcy.
S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie (połączenie z drogą S8) będzie miała po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. W ciągu odcinka zaprojektowane zostaną dwa tunele: na Bielanach (ok. 1000 m) i Bemowie (ok. 1100 m). Planowane są cztery węzły drogowe:
- Łomianki,
- Warszawa Wólka Węglowa,
- Warszawa Chomiczówka
- Warszawa Północ (połączenie z Trasą Armii Krajowej S8).
Ponadto powstaną wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska i urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Jednak jak zaznaczają drogowcy, ostateczne rozwiązania wynikać będą z uzgodnień i analiz, które wykonawca przeprowadzi na etapie projektowania. Wykonawca projektu dokonana dodatkowych analiz dla połączenia trasy z lokalnym układem komunikacyjnym. Wjazd na trasę S7 przewiduje się obecnie poprzez wspomniane wcześniej węzły.
S7 Kiełpin - Warszawa - wybór najkorzystniejszej oferty na opracowanie projektu i uzyskanie ZRID. Mapa: GDDKIA
Przebieg trasy S7 Kiełpin – Warszawa
Trasa o długości około 12,9 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie, za węzłem Łomianki w kierunku Kanału Młocińskiego, zaprojektowana będzie na nasypie.
Dalej droga będzie biegła wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzła Warszawa Wólka Węglowa. Następnie, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tuneli - pierwszego o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m. Po wyjściu z tuneli wzniesie się ponad teren nad drogą ekspresową S8. Pomiędzy tunelami przewidziano węzeł Warszawa Chomiczówka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł Warszawa Północ.
Przypominamy, że od listopada 2023 r. w realizacji „projektuj i buduj” jest już sąsiedni fragment trasy ekspresowej, 9–kilometrowy odcinek Czosnów - Kiełpin. Zakończenie wszystkich prac przewidziane jest na wiosnę 2027 r. Obecnie drogowcy przymierzają się do złożenia do Wojewody Mazowieckiego wniosku o decyzję ZRID (na przełomie września i października br.).
Prace budowlane trwają na trzech odcinkach drogi S7 o długości 35 km pomiędzy Płońskiem i Czosnowem. Kierowcy będą mogli z nich korzystać w 2025 r. O aktualnych zmianach w ruchu i udostępnieniu nowych jezdni trasy S7 pisaliśmy ostatnio.
Zdjęcia: GDDKIA