Za dwa lata ekspresowa S7 Warszawa – Grójec. Prace już wystartowały
- Anka Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-02-21
W miejscu przyszłej budowy ruszyła wycinka drzew na DK7, na jezdni w kierunku Warszawy pomiędzy Grójcem a Tarczynem. Podobne prace będą kontynuowane na jezdni w przeciwnym kierunku. Zakończenie przygotowań przewidziano na koniec lutego br. Rozpoczęto również rozbiórki. Pierwszy budynek wyburzony został w miejscowości Pamiątka. W czasie trwania tych prac kierowców obowiązują ograniczenia w ruchu. Wprowadzona jest tymczasowa organizacja ruchu polegająca na zwężeniu jezdni do jednego pasa ruchu oraz ograniczeniu prędkości do 60 km/h.
Prace przy budowie drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca będą powodować utrudnienia w ruchu. Zdjęcia: GDDKIA
Budowę drogi S7 Warszawa – Grójec podzielono na trzy odcinki:
- Węzeł Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km
- Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km
- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej S7 o łącznej długości ok. 29 km. Droga będzie pełniła rolę obwodnicy miejscowości Tarczyn. Na odcinku od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będą dwie jezdnie po 3 pasy ruchu (plus pas dzielący 5 m, natomiast od węzła Lesznowola do początku obwodnicy Grójca dwie jezdnie po 2 pasy ruchu (plus pas dzielący 12 m jako rezerwa pod trzeci pas). W ciągu trasy powstaną nowe węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe.