Za trzy lata pojedziemy rozbudowaną S1 Pyrzowice - Podwarpie
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-09-13
Prace potrwają około dwa lata (uwzględniając deklarowane 20 miesięcy i zawieszenie prac w okresie zimowym). Przez ten czas wykonawca będzie miał za zadanie wybudowanie drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie o długości 9,722 km, w tym obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.
Obecnie pozostali wykonawcy mają czas na wniesienie odwołania. Jeśli ich nie będzie to drogowcy przed zawarciem umowy przekażą dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do Urzędu Zamówień Publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej. Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z wybranym wykonawcą.
- Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w I kwartale 2019r.- informują przedstawiciele GDDKIA. Zadanie zaplanowano do realizacji w formule buduj w latach 2019-2022.
Zakładane parametry drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie:
- klasa drogi: S
- prędkość projektowa: 100 km/h
- liczba pasów ruchu: 2x 2 pasy ruchu ,
- szerokość pasa ruchu: 3,50 m
- szerokość jezdni: 7,00 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
- szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30m
- szerokość poboczy: min. 0,75m
- kategoria obciążenia ruchu: KR6
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
Historia budowy drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie zaczęła się od zbudowanego w latach 2005 – 2006 jednojezdniowego odcinka drogi S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzką nr 913. Odcinek zapewnia dojazd do lotniska w Pyrzowicach. W latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.
Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w VI europejskim korytarzu transportowym. Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.