• Facebook - conadrogach
Za trzy lata pojedziemy rozbudowaną S1 Pyrzowice - Podwarpie
W przyszłym roku drogowcy chcą podpisać umowę na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie. Wykonawcą wybrany. Zdjęcia: GDDKIA

Poznaliśmy wykonawcę budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 Pyrzowice-Podwarpie. To konsorcjum firm: Rubau Polska Sp. z o.o. i Construcciones Rubau S.A. z Hiszpanii, które zaoferowało wykonanie tej inwestycji za prawie 121,8 mln zł. Zadanie zaplanowano do realizacji w formule buduj w latach 2019-2022.

Prace potrwają około dwa lata (uwzględniając deklarowane 20 miesięcy i zawieszenie prac w okresie zimowym). Przez ten czas wykonawca będzie miał za zadanie wybudowanie drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł „Lotnisko” – Podwarpie o długości 9,722 km, w tym obiektów inżynierskich w ciągu budowanej jezdni (wiadukty, most), urządzeń ochrony środowiska, urządzeń wyposażenia oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.

Obecnie pozostali wykonawcy mają czas na wniesienie odwołania. Jeśli ich nie będzie to drogowcy przed zawarciem umowy przekażą dokumentację z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do Urzędu Zamówień Publicznych w celu przeprowadzenia kontroli uprzedniej. Po pozytywnym wyniku kontroli, możliwe będzie podpisanie umowy z wybranym wykonawcą.

- Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w I kwartale 2019r.- informują przedstawiciele GDDKIA. Zadanie zaplanowano do realizacji w formule buduj w latach 2019-2022.

Zakładane parametry drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie:

  • klasa drogi: S
  • prędkość projektowa: 100 km/h
  • liczba pasów ruchu: 2x 2 pasy ruchu ,
  • szerokość pasa ruchu: 3,50 m
  • szerokość jezdni: 7,00 m
  • szerokość pasa awaryjnego: 2,50m
  • szerokość pasa dzielącego (bez opasek): 3,00 – 6,30m
  • szerokość poboczy: min. 0,75m
  • kategoria obciążenia ruchu: KR6
  • obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś

Historia budowy drogi ekspresowej S1 Pyrzowice – Podwarpie zaczęła się od zbudowanego w latach 2005 – 2006 jednojezdniowego odcinka drogi S1 między węzłami Podwarpie i drogą wojewódzką nr 913. Odcinek zapewnia dojazd do lotniska w Pyrzowicach. W latach 2010 – 2012 wybudowany został dwujezdniowy odcinek drogi S1 od węzła Pyrzowice na autostradzie A1 do węzła Lotnisko (z węzłem Lotnisko) na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką 913.

Droga S1 stanowi ważne połączenie w sieci drogowej Polski (trasa Pyrzowice – Zwardoń), jak również w VI europejskim korytarzu transportowym. Zrealizowanie budowy drugiej jezdni stanowić będzie uciąglenie istniejącego przekroju dwujezdniowego drogi ekspresowej S1, co w znacznej mierze przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

 

 

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

warszawiak
2018-09-13 14:06
GDDKiA robi chyba sobie już totalne jaja. Nie dość, że rok temu tak przeciągała podpisanie umowy, że zwycięzca przetargu odmówił w końcu złożenia podpisu, inni kolejni zainteresowani też; cały przetarg trzeba było unieważnić i rozpisać nowy; (taka sytuacja wystąpiła wtedy po raz pierwszy, ale potem się okazało, że niestety nie po raz ostatni); teraz po odwołaniach wreszcie wybrano kolejną firmę, a GDDKia zapowiada, że obecnie przy braku natępnych odwołań i po kontroli uprzedniej podpisze umowę dopiero w 1-szym kwartale przyszłego roku, czyli TO MOŻE NASTĄPIĆ np. POD KONIEC MARCA, CZYLI ZA POŁ ROKU!!!!!!!!!!!! DLACZEGO NIE ZA np DWA MIESIĄCE W LISTOPADZIE BIEŻĄCEGO ROKU????!!!!??? Przecież po takim okresie zwycięzca znowu może zabrać wadium i się wycofać !!! Oj, wydaje mi się, że całą obecną ekipę GDDKiA należałoby rozgonić na cztery wiatry, bo ta instytucja wiele numerów już przez lata wykręcała, ale takiej indolencji to jeszcze nigdy nie było.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY