Zachodniopomorskie: Będą nowe mosty na DW103 i DW168
- conadrogach.pl
- ZZDW
- 2014-02-11
Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich przygotowuje na ten rok dwa przetargi na obiekty mostowe. Chodzi o most przez rzekę Radew w Rosnowie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 168 i wiadukt w Chomętowie w gminie Trzebiatów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 103.
DW168 - Most przez Radew w Rosnowie
Rosnowski most powstał w latach 60-tych minionego wieku. Stary obiekt jest nienormatywny pod względem nośności i szerokości. Jest również mocno wyeksploatowany, stąd decyzja o jego rozbiórce i budowie nowego mostu.
Dzięki poszerzeniu mostu do ponad 11 m poprawią się warunki ruchu na drodze wojewódzkiej nr 168. Nową konstrukcję o długości ponad 24 m będą stanowiły prefabrykowane belki strunobetonowe. Projekt przewiduje ponadto wykonanie elementów odwodnienia mostu i dojazdów. W czasie prac budowlanych kierowcy będą korzystać z objazdu po moście tymczasowym.
DW103 - wiadukt w Chomętowie
Ceglany wiadukt w Chomętowie zostanie natomiast zlikwidowany. Obiekt o szerokości blisko 8,5 m i długości 16 m wzniesiono nad nieczynną już dziś linią kolejową. Likwidacja połączenia kolejowego sprawiła, że utrzymywanie obiektu i jego remonty straciły uzasadnienie ekonomiczne. Zgodnie z projektem część elementów wiaduktu zostanie zdemontowana a przestrzeń pod wiaduktem zasypana. W miejscu tym, w czasie prac budowlanych nie przewiduje się zmiany organizacji ruchu.
Rosnowski most powstał w latach 60-tych minionego wieku. Stary obiekt jest nienormatywny pod względem nośności i szerokości. Jest również mocno wyeksploatowany, stąd decyzja o jego rozbiórce i budowie nowego mostu.
Dzięki poszerzeniu mostu do ponad 11 m poprawią się warunki ruchu na drodze wojewódzkiej nr 168. Nową konstrukcję o długości ponad 24 m będą stanowiły prefabrykowane belki strunobetonowe. Projekt przewiduje ponadto wykonanie elementów odwodnienia mostu i dojazdów. W czasie prac budowlanych kierowcy będą korzystać z objazdu po moście tymczasowym.
DW103 - wiadukt w Chomętowie
Ceglany wiadukt w Chomętowie zostanie natomiast zlikwidowany. Obiekt o szerokości blisko 8,5 m i długości 16 m wzniesiono nad nieczynną już dziś linią kolejową. Likwidacja połączenia kolejowego sprawiła, że utrzymywanie obiektu i jego remonty straciły uzasadnienie ekonomiczne. Zgodnie z projektem część elementów wiaduktu zostanie zdemontowana a przestrzeń pod wiaduktem zasypana. W miejscu tym, w czasie prac budowlanych nie przewiduje się zmiany organizacji ruchu.